Pages

20 Ocak 2012 Cuma

Mayalı Patatesli Börek




El açması börekleri yufkalı böreklere nazaran daha çok severim. Ancaaakkk, o kadar maharetli değilim.. Yani tek başıma bir çarşaf böreği yapamam mesela :) İşte bu mayalı börek beni kurtarır.. Belki birgün sizi de kurtarabilir :)

Malzemeler;




2 yumurta ( akı içine sarısı üzerine)

1 su bardağı süt

1 su bardağı su

1 pk yaş maya

4 yemek kaşığı şeker

3 tatlı kaşığı tuz

1/4 çay bardağı sıvı yağ

Aldığı kadar un ( elinize hafif yapışan, yumuşak kıvamda olmalı hamurunuz )



Hamurun arasına;

Yarım paket eritilmiş margarin

Yarım su bardağı sıvı yağ

( ikisini karıştırın )



İç Harcı: peynir, patates, ıspanak, pırasa vs koyabilirsiniz. Ben patatesli yaptım. Bunun için; 3 patatesi haşlayıp, rendeledim. İçine karabiber, tuz ve birazda nane kattım.



Yapılışı;



Ilık sütve suyun içinde mayayı eritin ve 10 dk kadar mayanın kabarmasını bekleyin. Diğer malzemeleri ekleyip hafif ele yapısan hamur yapılın. Yarım saat bekletilir. 8 bezeye ayırın.

4 beze ayrı ayrı az un serpilerek tabak büyüklüğünde açın aralarına yağ sürün ve üst üste koyun tekrar yarım saat bekletin. Bekleyen hamurları tepsinize göre açın. Yağlanmış tepsiye yerlestirilir. Arasına harcınızı koyun. Diğer hamuru da aynı sekilde açılın harcınızın üzerine yayılın elinizle biraz genisletin. kare dilemlere kesilir. Tekrar yarım saat tepside mayalanır. Üzerine yumurta sarısı sürün ve 170 derecede pisirin.. Ben mayalı hamur işlerimi daima soğuk fırına atarım. Fırın ısındıkça hamurda daha iyi mayalanıyor



Not: Böreğin pişmiş halinin fotoğrafını çekmeyi unuttuğum için bu hali ile idare edeceğiz maalesef. Sizler yapıp nar gibi olmuş böreklerinizi afiyetle yiyeceksiniz artık

2 Kişi ne demiş?:

sare dedi ki...

Nar gibi kızarmış halini görmesek de güzel olduğu belli...
Ellerinize sağlı
Mutlu bir haftasonu dilerim.
Sevgiler.

fidaneli dedi ki...

sevgili sare, cok tsk ederım.. sizin de harıka bır blogunuz var.. emeğınıze sağlık..

sevgıler