Pages

3 Ağustos 2007 Cuma

Zencefilli Tarçınlı Kurabiye

Son günlerde bloğum pastalardan geçilmez oldu dimi.. Aslında son zamanlarda sıcaklarında etkisiyle çok fazla mutfağa girip yemek namına birşey yapmıyorum. Son zamanlarda ki en favori yemeğimiz, bilimum tost çeşitleri ve karpuz hehehe... Gerçekten... Bu kurabiyeleri annemin doğum gününde hazırlamıştım. Tarifi sevgili Selin den aldım. Kurabiyeler kıyır kıyır oldular. Biliyorum bu sıcakta kimse kurabiye, kek, börek türü şeyleri ne yapmak ne de yemek istiyor.. Ama olsun belki denenecekler listesine alırsınız, bellimi olurr:)))
Malzemeler
1 pk margarin (eritilmiş, ben Hüner kullandım)
1,5 su bardağı toz şeker
1 yumurta
1 paket vanilya
3,5-4 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 silme tatlı kaşığı zencefil
1 silme tatlı kaşığı tarçın
Yapılışı
Yumurta ve şekeri çırptım. Margarini ve vanilyayı ekleyip azıcık daha çırtım. Daha sonra unu eledim. Zencefil. tarçın, kabartma tozunu ekleyip, unu yavaş yavaş ilave ederek elime yapışmayan yumuşak bır hamur elde edene dek yoğurdum. Streç filme sarıp yaklaşık 15-20 dk buzdolabından beklettim. bu arada fırınımı 170 derecede ısıtmaya başladım. Hamurumu dolaptan alıp 1cm kalınlığında açıp farklı kalıplarla şekillendirip, yağlı kağıt serili tepsimde çok hafif pembeleşene dek pişirdim. Yaklaşık olarak 10-15 dk.. Daha sonra ılıklaşınca üzerine yarım pk bitter çikolatayı eritip çay kaşığı yardımıyla şekiller verdim..
Not: Ben tarifin yarısını uyguladım. Çünkü birebir uyguladığınız vakit oldukça fazla kurabiye elde edeceğinizi tahmin ediyorum. Yaklaşık 1,5 tepsi kurabiyem oldu..

9 Kişi ne demiş?:

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Fidan ellerine sağlık nefis görünüyorlar :)) Annene mutlu sağlıklı nice yıllar....

fidaneli dedi ki...

sevgılı evcılık lezzetler; çok tsk ederım cnm. ayrıca annemde dondurma cok sever:)) annadın sen onu
sevgıler
fıdan

lezzetlilerim dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM
ÇOCUKLAR DA İSTİYORDU HEMEN DENEMELİYİM ÇÜNKÜ HARİKALAR.
SEVGİLER

Adsız dedi ki...

sevgili lezzetlerim; çok tsk ederim. Koooşşş mutfağaa, yapımı gerçekten çok kolay.. Denersen ve sonucu banada bildirirsen sevinirim. Bu arada seni liklerime eklemek isterim, sakıncası varmıdır acep???
sevgiler
fıdan

Unknown dedi ki...

Fidancım ellerine sağlık. Annenede nice mutlu yıllar dilerim. Sevgiler..

lezzetlilerim dedi ki...

yoooo
canım benim ne sakıncası olsun ekle tabii benseni ekledim bile
sevgilerr

lezzetlilerim dedi ki...

CANIM SENDEN BİR RİCAM OLACAK
BEN SAYFAMA MÜZİK EKLEMEK İSTİYORUM AMA BİR TÜRLÜ BECEREMEDİM. NASIL YAPILIYOR. BEN BİRAZ TEKNOLOJİ ÖZÜRLÜYÜMDE. YARDIMCI OLURSAN ÇOOOK SEVİNİRİM. MESELA BENGÜ NÜN "KORKMA KALBİM" NASIL EKLEYEBİLİRİM?
SEVGİLER CANIM ÖPÜYORUM

Cafe Gusto dedi ki...

Sevgili Fidan
ellerine sağlık çok güzel olmuş. bende de zencefilli kurabiye tarifi var.Çok lezzetli oluyorlar.
sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

selservis cim; çok tsk ederım.

lezzetlerim; cnm dün akşam eşimle beraber uğraştık ama yorumlardan sana istediğin şarkının html kodunu atamadık:(( istersen maıl adresini ya da msn ini verirsen daha rahat halledebilirizz kanımca:))

cafe gusto; lezzetli oluyorlar, evet.. ama sanırım zencefili pek sevmeyen bir aileyiz biz :))

sevgiler
fidan