Pages

6 Şubat 2012 Pazartesi

MISIR EKMEĞİ


Hamsili Pilava ne de yakışır Mısır Ekmeği :) Has Mısır Ekmeği bana oldukça tok ve sert geldiğinden bu çakma halini daha çok seviyorum. Kekten daha tok, ama mısır ekmeğinden daha yumuşak olan bu tarifi eminim sizler de çok beğeneceksiniz. Ortadan ikiye bölüp, üstüne krem peynir domates vs. koyup minik ikramlıklarda hazırlayabilirsiniz. Ya da benim gibi kahvaltıda sadece üstüne peynir sürüp çayla tüketebilirsiniz. Ne şekilde yerseniz yiyin, ama mutlaka deneyin derim..

Malzemeler;
1 Yumurta
1 Su Bardağı Süt
1 Su Bardağı Sıvıyağ
2 Çorba Kaşığı Tozşeker
1,5 Tatlı Kaşığı Tuz
1/2 Su Bardağı Un
4 Su Bardağı Mısır Unu
1 Su Bardağı Kaynar Su
Yapılışı;
Tüm malzemeyi en son kaynar haldeki su ilavesiyle mikserleyelim. Yağlanıp unlanmış büyük boy borcama döküp, önceden 180 derecede ısıtılmış fırında üzeri iyice kızarana dek pişirelim.
Afiyet Olsun..

4 Kişi ne demiş?:

Unknown dedi ki...

Ben de hamsili pilav istiyorummmm...:(

Saka bir yana, önce ellerinize saglik... Misir ununa da, onunla yapilan herseye de bayilirim...

Bu arada (su an daha kesinlesmemekle birlikte) önümüzdeki aylarda Istanbul`da bir egitim programimiz var... Blogumda ilan edecegim... Uygun bulursaniz, orada sizinle tanismaktan keyif duyarim... Kaliplara gelince, ben her cicegi, kendi hazirladigim kaliplarla (pvc`den kalip cikartarak) calisiyorum... Sadece güller ve yapraklar icin degisik kaliplarim var.... En kötü ihtimalle, yazin temmuz-agustos aylarinda Istanbul`da olacagim, o zaman size detayli anlatirim..:))

Sevgilerimle,

fidaneli dedi ki...

sız gelın, dıleyın benden ne dılersenız :) hamsılı pılav, mısır ekmeğı yapar getırırım sıze :)

sız ne maharetlı bırısınız boyle, kalıpları kendınız yapıyorsunuz oylemı ? bayıldım bu fıkre :) ama benım mart ta doğum gunum var ve ben kendıme şööyyyleee bol cıceklı bır pasta yapmak ıstıyorum:( o yuzden kalıplara ve yardımınıza ıhtıyacım var.

blogunuzu takıp edeceğım mutlaka ıstanbul a geldığınız vakıt tanısmak ve ustalığınızdan el almak ısterım..

sevgıler

Unknown dedi ki...

çok severim ellerinize sağlık sevgiler

fidaneli dedi ki...

sevgılı arenandfamıly cok tsk ederım:) deneyın ve afıyetle yerken benı yad edın ;)