Pages

16 Şubat 2012 Perşembe

Sodalı ( Bayatlamayan ) Poğaça




Son zamanlarda mayalı hamurlarda tek favorim oldu kendileri. Hem kolay hem de yumuşacık. Ege'nin parkta oynarken bir arkadaşının annesi hani şu pastanelerde 10 lu paket halinde satılan minik poğaçalar vardır ya, onlardan oğluma vermesiyle başladı herşey. Ege maalesef öyle herşeyi yiyen bir çocuk değıl :( O minik poğaçaları nasıl beğenmişse gecenin bir vakti tutturdu isterim diye. Bulunduğumuz semtte ne kadar pastane varsa hepsini gezdik, maalesef hiçbirinde bulamadık. Ben de tarif arayışına giriştim :) Deneme yanılma yoluyla bana göre çok başarılı bir sonuç elde ettim. Artık Ege büyük bir iştahla ( masallah ) her yapışımda en az 3 tane peşpeşe yiyiyor. Arasına peynir sürüyoruz :) Aynı hamurdan pizza da yapıyorum. Gerçekten yumuşacık poğaçalarınız olsun istiyorsanız mutlaka denemelisiniz ;)

Malzemeler;

1 su bardağı sıvıyağ
1 şişe soda
Yarım pk yaşmaya
2,5 çorba kaşığı şeker
2,5 tatlı kaşığı tuz
1 bardak süt
Yarım bardak su
Mahlep
Un

Yapılışı;

Ilınmış süt ve suyun içine mayayı ve şekeri koyup 10 dk kabarana kadar bekletin. Diğer malzemeleri ekleyip elinize yapışan çok cıvık bir hamur elde edin. Hamurunuzun üstünü kapatıp ılık bir yerde kabartın. Yaklaşık 40 dk kadar. Daha sonra elinizi ve tezgahınızı unlayıp cevizden biraz büyük bezeler alın ve yuvarlayın. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp 15-20 dk tepsi mayası için beklettikten sonra soğuk fırına atıp 150 derecede pişirin.

Afiyet Olsun


10 Kişi ne demiş?:

Saliha dedi ki...

ellerine saglık,insanın senın gıbı kılo sorunu olmayınca ohhh trahat rahat yıyor valla :D benım buyukde ayırırcok ama bunu arasına labene vs surup verıyom yutuyor :)) ama o pastanedekıelr ayrı bır favorısı oglumun :))

müjde dedi ki...

Pofuduk pofuduk,ne kadar da güzel görünüyorlar.Ellerine sağlık canım.Sevgiler...

fidaneli dedi ki...

salıha cım, aynen oyle yemeyen cocukla ısler cok zor :( bu arada benım de kılo sorunum var her kadın gıbı :) fazla kacırırsam hemen alıyorum. o yuzden bu poğaçalardan en fazla ıkı taneyle yetınıyorum :(

fidaneli dedi ki...

mujde hanım, cok tsk ederım..

sevgıler

Banu dedi ki...

Merhaba göçmen hatun:) Ziyareti iadeye şimdi gelebildim kusurabakma:( Blogun nefis tatlarla dolu hımm şimdi karnım aç önce tavuk büryan üstüne çayla poğaça hımmm:)
Ellerine emeğine sağlık canım. Daha sık görüşmek için seni izlemeye aldım sende beni alırsan sevinirim. kocaman sevgilerimle...

fidaneli dedi ki...

banu hanım, takıpteyım :)

sevgıler;)

Nuray dedi ki...

Poğaçalar çok güzel kabarmış ellerinize saglık.

fidaneli dedi ki...

nuray hanım gunaydın.. cok tsk ederım. sayfanızı zıyaret ettım, blogunuz hayırlı olsun.. aramıza hosgeldınız :)

sevgıler

Unknown dedi ki...

Merhaba...
Bloglari dolasirken blogunu kesfettim....
cok hosuma gitti ve izlemeye aldim
sende buyur gel istersen ben henüz yeniyim...

fidaneli dedi ki...

emel hanım merhaba.. aramıza hosgeldınız.. hemen ben de sıze gelıyorum :)