Pages

15 Şubat 2012 Çarşamba

TAVUK BÜRYAN ( KAPAMA )


Rahmetli ananem ne güzel yapardı. Ben anne tarafından Bulgaristan göçmeni sayılırım. Dolayısıyla, ananemin yaptığı birçok yöresel lezzeti özler oldum. Mesela, tarhana.. Evet annemde yapıyor ama henüz ananemin tarhanasının lezzetini tutturmuş değil :) Çok eskiden papara yapardı rahmetli bize, nasıl bayılarak yerdik. Yaklaşık 20 yıldır yememişimdir heralde. Büryan'da ( ki biz kapama deriz ) elbette ananemin elinden çıkmış gibi olmadı. Belki de onun elinin lezzetini özledim, kim bilir:(

Malzemeler;

8 ad tavuk baget

2 su bardağı pirinç

3,5 su bardağu su ( tavuk suyu da olur )

1 soğan

tereyağ ve sıvıyağ karışımı

1 çorba kaşığı salça ( ben hem domates, hem de biber salçası kullandım )

Karabiber, tuz, nane

Yapılışı;

Tavukları haşladım. Soğanı yemeklik doğrayıp kavurdum. Üzerine pirincimi ekleyip kavurmaya devam ettim. Salçayı ekleyip kokusu çıkana dek karıştırdıktan sonra tuzunu ve baharatlarını serpiştirdim. Büyük boy borcama pirincimi koydum. Üstüne tavuklarımı yerleştirdim. En son sıcak suyunu ılave edip fırınladım. 200 derecede kızarana dek tuttum.

Kalan tavuk suyu ile de şehriye çorbası yaptım :)

Afiyet Olsun

0 Kişi ne demiş?: