Pages

10 Ağustos 2007 Cuma

Kaşarlı Tepsi Köftesi

Son zamanlarda demiştim ya, sıcaklardan evde ekmek pişmez, kek, börek yapılmaz, hele kiii sulu yemek yenmez oldu diye.. İşte bu köftede geçen haftalarda eşimin canının köfte istemesi sonucu ortaya çıktı. Aslında kendisi şöyle booollll kızarmış patates ve yine yağda kızartılmış köfteler istemişti... Yanında da domates soslu spagetti ve ayrann... Ammmaaaa, ben tabii kii kızartma pek tercih etmediğim için olaya el koyuverdim.. Hem de açıkçası tek tek köftelerle uğraşmak istemedim. Köftemi tepside, patateslerimi azıcık kızartma, buyuk kısmınıda elma dilimi şeklinde fırında, makarnamıda 1 tatlı kaşığı yağ ile hazırladım..Malum kilolarla başımız belada:)) Yanına da şöyleee boolll köpüklüü, kaymaksızzz, buuuuzzzzz gibi ve de koyu bir ayran yapmıştım.. Çok mütevazi olan akşam menümüz hemen tükeniverdi.. Ben mii?? içim çok rahattı, makarna kilo aldırmaz içindeki yağ aldırır, eee benim makarnam yağsız denecek gibiydi, köftem ve patatesimde fırında yapılmışlardı..... Yani ben bile bu köfteden kaç dilim aldım bilmiyorumm:)))
Malzemeler;
250 gr kıyma
1 adet soğan
2-3 dilim bayat ekmek içi (ya da galeta unu)
1 yumurta
Tuz
Karabiber
Kimyon
Kaşar dilimleri
Yarım çay kaşığı kabartma tozu
Yapılışı;
Soğanı rondodan geçiriyoruz. Ekmek içini hafif ıslatarak elimizle minicik hale getiriyoruz. Daha sonra kıyma, soğan, ekmek içi, yumurta ve istediğiniz miktarda baharatla tatlandırıp kabartma tozunu ilave edip güzelce yoğuruyoruz. Bu aşamada istenirse Knorr un köfte harcı kullanılabilir. Ama ben genelde harcını kendim yapmayı tercih ediyorum. Kıymamı 2'ye bölüp yarısını çok hafif yağlanmış borcama elimizle bastırarak yayalım. Üzerine kalınca dilimlenmiş (malzemeden çalmayın heheheh) kaşarlarımızı dizip kıymamızın diğer yarısını yine elimizle bastırarak yayalım. Ve önceden ısılıtmış 180 derece fırınımızda üzeri kızarana dek pişirelim.
Not;
Bu miktarlar küçük kare borcama tam geliyor. Siz kişi sayısına göre ayarlayabilirsiniz.
İçine maydanoz ve dileğiniz baharatı katarak daha da tatlandırabilirsiniz.
Vee, hani elimizle bastırark yayıyoruz ya kıymamızı bu aşamada kıyma elimize yapışabilir. Elinizi hafif ıslatarak yaymanızı öneririm.
Ayrıca; herkesin kandili mübarek olsun..

18 Kişi ne demiş?:

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Bu mübarek günde dilerim hepimizin duaları kabul olsun. İyi kandiller dilerim.
Sevgiler…

Adsız dedi ki...

Perihan cım; Allah hepimizin dualarını kabul etsin cnm. Sana da iyi kandiller..
sevgiler
fidan

yaban mersini dedi ki...

Peygamber efendimiz (sav)in miraç yaptığı bu güzel gecenin,bizim şahsi miraçlarımızın başlangıcı olmasını diliyorum..ve herkesin göklere yükselip meleklerle söyleşeceği bir kandil akşamı geçirmesini diliyorum....
bu arada köfte de nefis olmuş dogrusu.selamlar.

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Hocam bu elimizi bol tutacağımız kalın kalın kaşar dilimlerinin yağı noolcak acaba eh o kadarcık ta olsunsun diğ mi ama :)))
Nefis görünüyor ellerine sağlık
İyi kandiller....

Adsız dedi ki...

Süheyla cım; cnm çok tsk ederım. Senın de kandılın mubarek olsun..

Çekirge:))) o booll kaşar dilimi varya bana kalsa ben üstüne bile koyardım kaşar.. Bazen kendimi fare gibi hissediyorum. İnanılmaz peynir ve bilimum çeşitlerini severim. Tabii buna kaşarda dahill.. O kadarcıkta olsun tabii cnm. Eeee vucuda yağ da gerek dimi:))) Tsk ederim. Kandilini kutlarım cnm

Cafe Gusto dedi ki...

Fidancığım bu nasıl köfte böyle...Çok süper olmuş kanımca..Ellerine sağlık.İyi kandiller.
sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

ooof,kasarlar ne güzel erimis öyle.arada insan böyle kacamaklar yapmali,yani sevdigi seyleri yemeli,öyle degilmi.Hayirli kandiller,Senem.

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık..gece gece çok güzel göründü gözüme,eminim tadı da öyledir...Gece blog gezileri iyi olmuyor:)mutfağı ziyaret edesi geliyor insanın :)Selam ve sevgiler.....

lezzetlilerim dedi ki...

canım çok leziz görünüyor ellerine sağlık
sevgiler

Hülya dedi ki...

Öncelikle geçmiş kandilini kutlarım...

Bu ne güzel bir tarifdir böyle...
Çok beğendim...
Sanırım acıktım;)))

Unknown dedi ki...

Fidancım ellerine sağlık harika iştah açıcı duruyor bende köfteyi kızartmak yerine fırında daha çok tercih ediyorum. Ne olucak bu kilolarla halimiz. Sanırım ya pasta yada kilolar ikisi arasında bir seçim yapmak lazım. İkisi aynı anda zor ama pasta yapmakdanda vazgeçmek çok zor :( Sevgiler

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Ellerine sağlık Fidan. Çok lezzetli görünüyor.
Sevgiler,

Adsız dedi ki...

sevgili cafe gusto,senem,serinmavi, lezzetlilerim ve hülya cım hepinize tşk ler...

Senem cim; sanırım bana ilk ziyaretin.. Ama, seni birden çok sevdimm:) neden mi? Çünkü kızımın adaşısın heheheheh....

sevgiler
fidan

Adsız dedi ki...

selservis cim, walla bilemiyorum ne olacak bu halimiz.. Ben yaklasık 30 kilo verdiğim için çok dikkat etmeliyim herşeye.. O yüzden, sadece bırazcık tadına bakıyorum yaptıklarımın.. Ama bu asla ve asla pasta yapmama engel olamaz.. :))))
sevgiler
fidan

Adsız dedi ki...

Burçin cim, çok tsk ler..

sevdamavisi dedi ki...

sevgili Fidan,
siteni bloğuma bıraktığın mesaj yorum sayesinde keşfettim iyi ki de bırakmışsın. çok güzel tariflerin var ellerine sağlık. köfteye de bayıldım bu arada. sevgiler

Adsız dedi ki...

Sevda cım, hosgeldin.. Çok tsk ederim, ama seninkilerde süüpperrr.. Hatta hala o peynir topları aklımda:( ...
sevgiler
fidan

sadiye dedi ki...

canım bende tepsi köftesi sık yaparım ama arasına patates püresi koyardım. ilk kez kaşar konduğuna şahit oldum. ve inan bunu deneyeceğim. ve kaşarlar kalın olacak malzemeden çalmayacam hırsız olmak istemiyommmm :) bende senin gibi bol kepçeden atıyorum malzemeleri.
sevgiler ve bu tarif için teşekkürler. kaşarlı ha vayyyyyy denemekte fayda var burnuma güzel kokular gelcek galiba bayy