Pages

26 Aralık 2008 Cuma

Şekerpare

Bu şekerpareler harika.. Ben yaptım diye demiyorum gerçekten:)) Siz de yapın ve tadına bakanlar nerden aldığınızı sorduklarında, yüzünüzde oluşan o muzip gülümsemeyle ben yaptım diyebilmenin hazzını yaşayın;) Buyrun tarifi; Malzemeler;
  1. 1 pk margarin (oda sıcaklığında)
  2. 1 çay bardağı pudra şekeri
  3. 2 yumurta ( 1 sarı üst için ayrılacak )
  4. 1 pk vanilya
  5. 1 pk kabartma tozu
  6. 1 çay kaşığı karbonat ( tepeleme değil )
  7. Yarım çay bardağı sıvıyağ
  8. Un ( elinize yapışmayacak, fakat yumuşak bir hamur olacak )

Şerbet İçin;

  1. 5.5 su bardağı su
  2. 5 su bardağı şeker
  3. Çeyrek limon
Yapılışı; Öncelikle şerbetimizi hazırlayıp soğutalım. Daha sonra tüm malzememizi hamur haline getirip istediğimiz şekli verip üzerleri kızarana dek fırınlayalım. Soğuk şerbetimizi sıcak tatlımıza yedirip tepsimizin üzerini uygun bir tepsi ile kapatalım.. Ben yuvarlak üstü fındıklı halini daha çok severim şekerparenin.. O zaman üstüne yumurta sarısı da sürmem zaten.. Ama bu kez evde fındık kalmadığı için bu şekilde yaptım.. Gerçekten şerbetli tatlıların şahıdır şekerpare benim için.. Denerseniz eğer, bu denemenizden sonra dışardan şekerpare almayacağınıza garanti veririm:))

Bu tarifimle ben de ilk kez bir etkinliğe katılayım diyorum.. Sevgili komşum Zülbiye nin ev sahipliği yaptığı etkinliğe gitsin bu tarifim...

8 Kişi ne demiş?:

Adsız dedi ki...

Fidancım bu saatte sitene girmek gibi bir hata yaptım ki Allah'tan benimde sütlacım vardı evde... Pastaların birbirinden güzel görünüyor, bizim cadı yüzünden pek bilg. kullanamıyoruz ne zamandır bakamamıştım sitene süper şeyler yapıyorsun ki bunu 2 çocukla yapabilmenide ayakta alkışlıyorum.

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ellerine sağlık canım benim harika görünüyorlar!!!

Sevgiler,
Evren

RENKLİ KURABİYELER- ZÜLBİYE dedi ki...

FİDAN ABLA,
DESTEĞİN İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM. TARİFİNİ ALDIM. SEVGİLERİMLE

lezzetlilerim dedi ki...

Fidancığım ellerine sağlık canım. Valla süper görünüyor. Bu arada pastalarda harika hani.
Oğluşun ve Özgen nasıl? İkisinide öp benim için...
aguagu.com a baktın mı? Ay sende oğluşunu üye yapta görelim bari oradan gelişimini. Ne dersin. Bende 7 aylık bir bebeğe dadılık yapıyorum. Bu sitedende onun sayesinde haberim oldu. Bebişim adı Atakan Oruç istersen girip bakabilirsin. sevgilerimle hoşçakal canım

SELDA dedi ki...

Tatlı şerbetini tam olarak çekmedi neden olabilir acaba? Şu tatlının püf noktalarını,hamuru nasıl bir kıvamda yapacağımızı anlatır mısınız? Çok güzel oldular ama şerbeti çekmedi.:(

fidaneli dedi ki...

selda hn merhaba.. serbet ılık halde olacak ve tepsı fırından cıkar cıkmaz dökeceksınız serbetını.. bu sekılde cekmemesı cok zor.. ben sureklı yaparım bu tarıfı.. ınanın eksık gedık bır sey yok tarıfte:))

ayrıca tarıfımı denemıs olmanıza cok sevındım.. umarım bır dahakı sefere tam olarak sonuc alabılırsınız.. ellerınıze sağlık..

sevgıler

fidaneli dedi ki...

selda hn merhaba.. serbet ılık halde olacak ve tepsı fırından cıkar cıkmaz dökeceksınız serbetını.. bu sekılde cekmemesı cok zor.. ben sureklı yaparım bu tarıfı.. ınanın eksık gedık bır sey yok tarıfte:))

ayrıca tarıfımı denemıs olmanıza cok sevındım.. umarım bır dahakı sefere tam olarak sonuc alabılırsınız.. ellerınıze sağlık..

sevgıler

Unknown dedi ki...

Iddaaliyiz yanii :)) Deniyecegim gerçekten çok guzel gorunuyor. Ellerine saglik, siteni çok begendim, tam bana uygun tarifler var. Emegine saglik. Izlemeye aldim!! Banada ugra istersen, kapim her zaman açik :) .....Ayla