Pages

6 Mayıs 2008 Salı

Hünkarbeğendi

Vallahi Murat ta beğendi arkadaşlar:) Öncelikle internet bağlantım artık şirkette ne yazıkkı yok bunu belirtmek istiyorum. Çünkü taşındık.. Evde ise malum boya badana işleri derken bloğumdan, sizlerden epey ayrı kaldım.. Ve sanırım bir süre daha bu şekilde devam edecek.. Hepinizi özledim ama ben:) Birazdan herbirinizi tek tek ziyarete gelicem.. Yorum yazamam muhtemelen affınız ola;) Bu arada 26. haftamdayım hamileliğimde.. Artık göbeğim iyice belirginleşti.. Arkadaşlar benim oğlum gelmeden görüşsek diyorum, nedersiniz? Hemen tarife geçmek istıyorum eee emanet bilgisayar ne de olsa.... Malzemeler; 1 kg patlıcan 1 çay kaşığı hindistan cevizi 1 çorba kaşığı limon suyu 1 çorba kaşığı un 1 su bardağı süt 2 soğan 3 diş sarımsak Yarım kg kuzu kuşbaşı 1 defne yaprağı 3 ad sivribiber 2 domates Sıvıyağ Tuz Karabiber Nane Yapılışı; Patlıcanları birkaç yerinden delerek ocakta yada fırında közleyin.. ( aslında en iyisi kor ateşi ya neyse) Soyup limonlu suda bekletin. Yağda unu kavurun.. Patlıcanları sudan çıkarıp incecik kıyın. Una ekleyin.. Sütü de ilave edip h.cevizi tuz ve karabiber ilave edip ateşi kısın ve yaklaşık 15 dk pişirin. Soğanı sarımsağı soyup robottan geçirin. Domateslerı soyup minicik küpler halinde doğrayın. Biberlerin tohumlarını ayıklayıp doğrayın. Soğanı, sarımsağı kavurun. Eti ilave edin.. 10 dk sonra biberi ve domatesi ekleyin.Baharatları, defne yaprağınıda ilave edin. Biraz kaynayınca üzerini 2-3 parmak geçecek kadar su ilave edip ateşin altını kısın. Ve etler iyice yumusayana dek pişirin.. Ocaktan aldıktan sonra tuzunu ve karabiberini ekleyin. Patlıcanlı unlu karışımı ( yani beğendiyi ) servis tabağına alın, etli karışımı üzerine yayın. Sıcak yada ılık servis yapın.. Not: Hepinize yorumlarınız için teşekkür ediyorum arkadaşlar.. Hernekadar cvp veremesem de beni yalnız bırakmayın olurmu?

17 Kişi ne demiş?:

banu kırmızıgül dedi ki...

tek kelimeyle nefis çok severim. sevgiler..

sadiye dedi ki...

selam sana fidan.
ellerine sağlık. Hünkar beğendi güzel görünüyor. Demek yakında bebiş geliyor. HAdi hayırlısı. Yapabileceğim birşey varsa lütfen çekinmeden söyle. Kendine ve bebeğe iyi bak.Allah ikinizi de tez zamanda sağlıklı bir şekilde birbirinez ulaştırsın
sevgiler
sadiye

Esra :) - kadincablog.blogspot.com dedi ki...

neredeyse sadece et yemekleri yiyen eşime kesin yapmalıyım :)

Tuğba dedi ki...

Ellerine sağlık Fidancım,
iyi haberlerini almak güzel:)
bu arada yorum yazmasanda bana da beklerim,bağlantılarıma ekleyebilirsin:)
sevgiler.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Canımmm sen yeterki iyi ol yorum yazmasanda olur...

Hünkarbeğendiyse beğenilmeyecek gibi değilki...

Ellerine sağlık... Kendine ve bebişe vede özgeciğe dikkat et sıcacık sevgiler...

lezzetlilerim dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Çok nefis görünüyor. sevgiler

hcr hobi atölyesi dedi ki...

FİDAN SÜPER OLMUŞ ,
CANIM CEKTİ BAK :p

Feyza Fidan dedi ki...

Kıss gelinnn süper olmuş hünkar beğendin :))) Efferim valla gebiş gebiş harikalar yaratıyosun..Bu arada herkeşler seni benim harbi gelinim zannediyomuş, çaktırma emi hihihihihihihi..
Hadi öptüm seni ve Özgemi...

Tuğba dedi ki...

Anneler günün kutlu olsun. Sevgilerimle..

Nilay Cinisli dedi ki...

Canım Eltim,
Anneler günün kutlu olsun...kucak dolusu sevgiler

Adsız dedi ki...

Hunkar begendiyse Fidan abla bende begenirim..:D

Adsız dedi ki...

Ayricaa anneler gununde kutlu olsun canim ablam..Opuyorum kocoman sabiha yengeninde :)

Unknown dedi ki...

Hımm bende çok beğenirim . E beğenilmiyecek gibide değilki. Ne zamandırda yapmamıştım canımda çekti şimdi. Anneler gününüde kutlarım canım.
Öpüyorum ..

İLKAY dedi ki...

Fidan'cığım bazen aksilikler ardı ardına geliyor haklısın...
sen üzülme...ben sitenden kurabiyeleri yiyorum::)))
kitap ta sorun değil bendekini bir arkadaşıma hediye ederim ama seninkini değil çünkü çok özel olduğu için onu saklamak isterim...gerçekten de beni çok etkileyen kitaplardan biriydi...
bu arada isimsiz yorumları sildim...çok nezaketsiz yorumlardı...ben o kişi adına senden özür dilerim...(o kişi kim bilmiyorum canım bu arada)
sen bebeğini sağlıkla sıhhatle dünyaya getir o zaman bebek kurabiyelerinden yeriz inşallah::)))
kızını ve seni öperim...
sevgilerimle,
ilkay

İLKAY dedi ki...

Bu arada Fidan'cığım şimdi gördüm sana da yazmış isimsiz...
bence hiç uğraşma direkt yorumu sil ben öyle yaptım canım...
kendini üzme ltf abuk sabuk yorumlar için....
ben cevap bile vermedim canım...
güzel bir gün dileğimle...

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Merhaba Arkadaşım
Uzun zamandır aklımda olan ama bir türlü vakit bulupta hayata geçiremediğim KAHVALTI ŞENLİĞİ etkinliğimi başlatmak istiyorum. Artık yaz yavaş yavaş gelirken, güneş o güzel yüzünü bize göstermeye başladı. Güneşi görüpte pazar kahvaltılarını bir şölen haline getirmezmiyiz ?? Tabiki getiririz. İşte bu etkinliğin amacı da bu. Çiçeklerle dolu bahçe ve balkonlarımızda bütün aile bireylerinin toplandığı bir günde kahvaltı masalarımızı şenlendirecek alternatifleri bu sayfada paylaşmak istiyorum. Dilediğin herşey örneğin; Omlet çeşitleri, şarküteri çeşitlerinin sunum ve hazırlanışı, kolay börekler, kanepeler, kahvaltı tabakları aklınıza gelebilecek herşeyi benimle paylaşabilirsin. Etkinliğim 14 mayıs ta başlıyor bitiş tarihi ise 8 haziran. Bugün den itibaren mail adresime tarifini gönderebilirsin. Bu aralıkta mutfaktayim10@hotmail.com adresime göndereceğin mailine isim, blog ismi, şehir/Ülke ve tarif adıyla birlikte mail atmanı rica ediyorum. Atacağın mail o güzel sayfana uğrayıp harika tarif ve resmini alıp kendi sayfamda yayınlamama sebep olacak. Katılımını bekliyor ve kolaylıklar diliyorum :)

Bu arada sayfamın sağ üst köşesinde göreceğin KAHVALTI ŞENLİĞİ isimli bannerı da sayfanda görmek beni onurlandıracaktır.

Sevgiler...

elif dedi ki...

slm canım
telefonumu kaybettim canım
iş telf.ulaşabilirsin
haberleşiriz
elif