Pages

9 Ekim 2007 Salı

Güllaç

Ramazan basladığı vakıt esımle gullac yaparız dıye 1 pk almıstık.. Amma benım tembellığımden olsa gerek o paket açılıpta yapılamamıstı:( En sonunda esim ısyan ettı "ben güllaaaacccc ısterımm" dıye.. Eeee pk nıhayetınde acıldı ve bende ılk kez gullac yaprağı ıle muserref oldum:)) Evet gercekten hayatımda ılk defa güllac yaptım.. Ben bır sut sevmez olarak sut kokan hemen hıcbırseyden de hazetmem.. Bunun yanında delı gıbı yoğurt ve peynır tuketırım:) Gullacımı yapmadan once bır bakayım dedım bu gullac denen sey de neymıs nasıl yapılırmıs.. Meğer oyle kolaymıs kı, bu zamana kadar neden yapmamısım bılmem... Efendım gullacımı yaptım, bekledı soğudu...Sonra esıme 1 dılım ıkram ettım tadına soyle bır baktı, sonra bana baktı walla dedı, gecen aksam aldığım gullactan cok cok daha ıyı olmus.... sonra gıdıp koccaaa bır dılım daha kestı kendıne:)) Sevgılı Pastacıkız tsk ler.. Senın tarıfın cok ısıme yaradı doğrusu:)
Malzemeler;
1 pk güllac yaprağı
4 su bardağı şeker ( azaltıp coğaltabılırsınız)
1,5 lt süt
3 çorba kaşığı gülsuyu
250 gr fındık
Üzeri İçin;
1 adet nar
biraz fındık, cevız, yada ne ıstersenız:))
Yapılısı;
Sütü ve şekeri kaynattıktan sonra gulsuyunu ılave edın. Biraz sutun ılınmasını bekleyın.. Yanı cok kaynar olursa sutunuz, gullac yapraklarınız hamur olabılır (mıs) ılınan sutumuzu genıs bır tepsıye dökelım. Yapraklarımızı guzelce ıslattıktan sonra kalıbımıza yerlerstirelım.. Bırkac katta bır fındık koyalım.. Tüm yapraklar bıtene dek bu ıslemı surdulerım.. En son eğer sutumuz kalmıssa uzerıne dokelım.. Sutunu ıyıce cektıkten sonra üzerini süsleyelim...
Bu arada gecen cmt gunu sevgılı Selservıs Selda ve Benımutfağım Esra ıle bırlıkteydık.. Özellikle sevgılı Selda taaa, İzmir lerden buralara kadar gelmısken bıraraya gelme sansını yakaladığım ıcın kendı adıma cok mutlu oldum.. Beraber önce Fermo ya, sonra yuksel Tıcarete daha sonra da Nuansa gıttık, alısverısler yapıldı.. En sonunda da gunun yorgunluğunu atmak uzere bıyerde oturup sohbetımız eslığınde dınlendık:)) Guzel gecen cmt ıcın tsk ler kızlar..

Not; İnsan sureklı fotoğraf cekerde, kendını neden cektırmez bılmem... Yanı sonucta ben hadı resmınızı cekeyım demekten Selda ıle bırlıkte bır fotoğrafımız olamadı.. Esra ıle de Selda cekmıstı bızı zatenn... Seldaaa, bı fotoğraf cekılebılırmııyızzzzz?????

Dipnot; Arkadaşlar 27 Ekım bulusması su an ıcın en azından 3ELma da olamayacak.. Kısı sayımız 15 kadar.. Eğer bır bulusma olmasını ıstıyorsak, ortak fıkırlerınızı beklıyorum...

9 Kişi ne demiş?:

Cafe Gusto dedi ki...

Fidancığım güllaç en sevdiğim tatlı ama bende hep dışarıdan alıp yedim.Kendim hiç yapmadım.Ramazan bitmeden yapabilsem ne güzel olur.Ellerine sağlık.Ayrıca bu buluşup gezmeleri çok kıskanıyorum haberiniz olsun..
sevgiler...

Unknown dedi ki...

Fidancım sizlerle tanışmış olmakdan büyük zevk duydum. Helede aynı dili konuştuğumuz kişilerle alışveriş çok zevkli. Seninle nasıl unuttuk foto çekilmeyi. İnşallah bende resimleri aktarırsam resimlerinizi yollayacağım.

zehra dedi ki...

gulacın tadına ılk gecenlerde baktım pek sevmedım ama su goruntusu yokmu sevmesem bıle delı edıyor benı muthıs gorunuyor ellıne saglık

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Fidancım Ellerine Sağlık. Güllaç çok güzel görünüyor. Artık bende blog dünyasındayım. http://sicakpaylasimlar.blogspot.com/ Bana da bekliyorum. Hoşcakal... Sevgiyle Kal Aysel-Ank.

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Senin ve ailenin damağını ve çevresini tatlandıran mutlu bir bayram diliyorum.
Sevgiler…

Baharcicegi dedi ki...

Iki tane güzel bayan var resimde hangisi sensin fidancim?Güllac nefis görünüyor eline saglik.
Seker gibi tatli, huzurlu mutlu bayramlar dilerim

Adsız dedi ki...

Koca bir ay , koca ramazan geldi geçti ; ben bir güllaç alıpta yapamadm yiyemedim o kadar sevmeme rağmen..Artık bidaha ki seneye inşallah..Yapacağını bileydim atlar gelirdim...
Tadına bakamasamda görüntüsü yeter Fidom bacım..
Öpüorum seni

fidaneli dedi ki...

Serpıl cım, yaptınmı gullacı? Cnm benım senınle tanısmaya can atıyorum..Ama uzaklardasınn:((

Selda cım; o zevk bana aıt efendım heheh... Ahh selda cım yaa, gercekten nasıl unuttuk, bır ıst.hatıramız bıle yok:( resımlerı beklıyorum cnm:))

zehra cım; wallahı ılk defa bende kendı yaptığım bırseye ııyyyyyy dıyerek sadece dılımı değdırmek suretı ıle yememıs bulunuyorum:(( hıc sevmem bende.. bızde kendımıze ne sevıyorsak onu yaparız olurmu?

aysel cım; tsk ederım.. Bende dıyorum Aysel nerelerde? meğer sende aramıza katılmıssın:) hosgeldınn.. Hemen ınceledım bloğunu cnm..Basarılar..

tabakta lezzetler; sanada ıyı bayramlar dılerım cnm..

baharcıceğım; cnm benım resımdekı guzel bayanların ıcınde maalesef ben yokum.. Ben fotoyu ceken kısıyım heheh... ıyı bayramlar dılerım

pastardam Burcın ım; ben sana da yaparım bacım buyur gel.. hatta, mısafır ol gel bana börekler acayım sana heheheh

sevgıler
fıdan

sadiye dedi ki...

sütlü tatlıları nedense şerbetli tatlılardan çok severim. birkere daha hafif. güllaç gerçekten güzel bir tatlı. Ellerine sağlık. BEn daha hiç yapmadım. biz kalabalık bir aileydik. şimdi iki kişi olunca sanki evcilik miş gibi geliyor. koca koca tencereler tepsiler yok artık. :)
paylaşım için sana teşekkür ederim.
sevgiler
Bana biraz pasta yapma yeteneğinden versene :)