Pages

31 Ekim 2007 Çarşamba

Üzümlü Damla Çikolatalı Kurabiyeler

Benım bazen boyle ellerım bır kasınır bır kasınır sormayın gıtsın:)) İşte o zamanlarda mutlaka hamurla hasır nesır olmalıyım.. Gercekten hamurla uğrasmak bana terapı gıbı gelıyor.. Bunun bılımsel bır acıklaması varmı bılemıyorum..Mesela modum dusukse, sınırım bozuksa değıl yeni tarıf denemek ve basarmak, herzaman yaptığım seyleri bıle yapamam ..Ama dıyelım kı keyfım yerınde, mutfağıma gule oynaya gırmısım bır de bakıyorum yenı yenı tarıfler denemıs ve basarılı da olmusum.. Hatta hızımı alamayıp bırsuru sey yapmısım.. Sonra da aaa ben bunu ne ara yaptım der dururum:)) Bu aralar pek keyfım yok:( Sebepsız yere.. Hayatımız her zaman laylaylom olacak değıl ya.. Bazen tepetaklak olacağız sonra yıne toplarlanacağız.. Toparlanmalıyız.. Çalışan kadın olmak gercekten zor.. Evlıysenız, cocuğunuz varsa ve calısıyorsanız, 4 elınız ve 4 ayağınız olmalı kı ancak yetısebılesınız tum ıslere.. Zaten kıs aylarını da hıc sevmem..Çok usurum cunku:) Hava kapanır bende gergınlık olur... Yanı kısacası demek ıstıyorum kı; yoruldum, bazen tukenmısım gıbı gelıyor.. Arkama donup baktığımda bu kadar caba kosturma hepsı bazen sacma gelıyor... Ustelık 4 elımde yok:)) İşte gecen gunlerden bırınde benım kahrolası mıgren ım geldı yıne sağ gözume yerlestı ( benım ağrım gözumden baslayıp sonra da tamamen sağ tarafımı yok edıyor da ) hemen ılacımı aldım.. Dedım kı, kızımın okula göturmesı ıcın sevgılı Cenk ın kurabıyelerınden yapayım.. Ama ne oldu dersınız; yapamadım.. Sebebını bılemedım, anlamadım.. Eee serde blogculuk varya, ben bırseyde basarısız oldummu aynı zamanda da yandım demektır...Basta esım olmak uzere en az 1 hafta boyunca bu benım yuzume vurulur heheh... Pekı ne yaptım, hemen caktırmadan olmayan kurabıyelerımı ımha ettım... Veee, herzaman basarılı sonuc aldığım pratık tarıfımı uyguladım.. Murat, ben Cenk ın kurabıyelerıne bakarken yanıma gelıp hmmm cok guzeller demıstı.. Dolayısıyla o da görmustu sekıllerını:( Hemen bırkacına Cenk kurabıyesı seklı verdım.. Ama ağrım gıttıkce azalacağı yerde artıyordu.. Hepsıne aynı seklı vermek cok zor olmaya baslamıstı benım ıcın.. Bı yandan da Özge tabıı...Yok ben yapıcam, yok anneeeeee yapamıoosuuunnn bak bana deyıp dururken yuvarladım attım fırına....Tarıf gercekten cok pratık...Ve ınanın hıc bır zaman benı yanıtmadı.... Malzemeler; 1 pk oda ısısında tereyağ ( yada margarın ) 8 çorba kaşığı tozşeker 2 yumurta sarısı ( beyazlar atmayın uste kullanırız ) 1 pk vanılya 1 pk kabartma tozu Aldığı kadar un ( bu deyımı hıc sevmıyorum bır dahakı sefer olceceğım) Yarım su bardağı damla cıkolata Yarım su bardağı kuru uzum Üzerıne; Ceviz Yapılışı; Tum malzemeyi hamur halıne gelene dek yoğuralım. Hamurumuz ne cok yumusak ne de cok sert olmalı.. Ben cıkolata ve uzumu katmadan önce hamurumu 2 ye böldum yarısına uzum yarısına da damla cıkolata karıstırdım.. Daha sonra yuvarlayıp önce yumurta beyazına daha sonrada robotta cekılmıs cevıze bulayıp önceden 170 derecede ısıtılmıs fırınımda hafıf pembelesene dek yaklasık 15 dk kadar pısırdım.. Not: Kurabıyeler ıcındekı margarınden dolayı daha cok bıskuvı tadında hatta esımın dedığıne göre hadı reklam olmasın ısım vermeyelım ...... cok benzıyor bunlar fıdan yaa der her seferınde.. Haaa bu arada esım yerken eee dedı sen zaten yapardın bu kurabıyeyı nerde yenı tarıf, dedım kı aaaa hayatım amma da cok benzıomus dımı tadı benım kurabıyelere heheheheheh..... Yerseeeennnn... Yedı mı , evet yedı.....

17 Kişi ne demiş?:

Adsız dedi ki...

slm
ne güzel kurabiyeler bunlar eline sağlık canım

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Fidancım eline sağlık canım. Zaman zaman hepimize böyle durumlar oluyo. Havalardanmıdır nedir bende aynı durumdayım. Ama sen tatlı Özgenle bile stresini atarsın. Sevgiler öpüldünüz.

meleginmarifetleri dedi ki...

fidan harika anlatmışsın canım migren bendede var çok kötü mide bulantısı yapar ve ben yemek ve yiyecek şey görmek istemem sen yinede yapmışsın ben yapamam ellerine sağlık bazen hiç vazgeçemediğimiz tarifler bizi kurtrır dimi canım ellerine sağlık hoşçakal

esra(büyüleyenmutfak) dedi ki...

merhaba;

tarif pratik diyorsun bence pratik olduğu kadarda harika görüntüleri var

güzel sunmuşsun alıp yiyesim geldi

ellerine sağlık

sevgiler

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel olmuşlar. Zaman zaman insanın içine böyle sancılar giriyor ve başağrısı yapabiliyor. 4 elimiz olmasa da dört elle sarılıyoruz herşeye ve biz kadınlar üstesinden geliyoruz yinede:) Sevgiler

NiNo dedi ki...

ahh canim benim sen iyi ben anlarim sanirim hemen hergun tutuyor benim migrenim :( ben napim canim ins tum migrenlilerin ve bizimde su derdimizin bir caresi olur bigun basimiza bazen talihsiz olaylar kazalar gelebiliyor ama sende benim gibisin pes etmiyosun :) ne guzel eminim ikinciler super oldu tadlari ellerine saglik bidenm ins simdi migrenin iyi durumdadir ben dunden beri fenayim bugunde okul var sonra iki gun tatil :D yuppiiiiiiiiiiiiii daha ilk haftadan bukadar sevinecegimi ummazdim tatil icin :D

kamuran dedi ki...

canum aldığı kadar un değimini ben de sevmiyorum o yüzden hamurdan uzak duruyorum nolur bi dahakine ölç benim zamanım yok biliyosun senin tariflere bakarak yaparım bişeyler herkeze selamlar... kamuran

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Fidan'cim, asagidaki cheesecake ve kurabiyeler her zamanki gibi süper duruyorlar, ellerine saglik. Bazen bende senin yazdigin gibi oluyorum, mesela dün o kadar yemek hazirladim bir de üstüne üstlük rahat duramadim ve kurabiye de yaptim aksam üzeri. Ben bir öyle bir öyleyim, biraz dengesizmiyiz biz neyiz? Neyse, en kötü günümüz böyle olsun arkadasim.

Öptüm ve hoscakal canim..

Baharcicegi dedi ki...

benim migren tutunca mideme vuruyor,en iyi yapilacak sey karanlik odada sakin sessizce dinlenmek,sen bu migrenle basa cikmissin darisi bize.

Adsız dedi ki...

sarımutfakcım; cok tesk ler:)

aysel cım; tsk ederım.. haklısın sanırım bu havalar benı bozdu heheh:)

melek cım; mıgren basımın belası:( bır tuttumu offf...anlarsın;)

esra cım; hosgeldın sefalar getırdın...cok tsk ederım.. beğenmene sevındım.. yıne beklerım;)

aslı cım; slm... ahh bız kadınlar...herseye yetısmek gıbı bır luksumuz var bizim..supermıyız neyız:)

nıno cum; ne oyle daha ılk haftadan:( pes etmek yok dımı...aman haa.. mıgren benı mahvedıyor cnm:( resmen fıdan pert..önce gözumde ağrı sancı, sonra sağ taraf komple gıdıyor.. sıddetlenınce mıde bulantısı ve kusma maalesef:( o arada uyumayı basarabılırsem eğer uyanınca sankı o ağrı hıc olmamıs gıbı..ılgınc dımı:))

kamuran cım, hosgeldın:) en kısa zamanda tekrar yapmaya calısıcam cnm ve tabı olcmeyede:) bu arada sıtene gıremedım ben:(

kevser cım; bence kesın bır denge sorunumuz var bacım:)) sence normale benzıyormuyuz:))

bahar cım; nerdeee basa cıkmak mumkun mu?? aynı benım de mıdeme vuruyor:(( ve dedığın gıbı cıt sesı bıle duymak ıstemıyorum.. hersey beynımde yankılnıyor sankı.. bu kurabıyeler mıgrenın ılk sınyallerını aldığım sırada yapıldılar.. sonrası malum:((

herkese sevgıler
fıdan

Nilay Cinisli dedi ki...

Fidancığım,
Hemen hemen her kadının derdi bu migren ağrısı..Acaba dediğin gibi 4 elimizin olmamasından mı kaynaklanıyor :)o koşturmaca içerisinde herşeye yetişememe kaygısı yatıyor bence altında..ne yapalım kader :))
ama bu ağrıya ve diğer tarafta güzel kızının yardım talepleri arasında apar topar hazırlamış olmana rağmen kurabiyelerin gerçekten çok güzel ve lezzetli görünüyor canım..Ellerin dert görmesin.Kucak dolusu sevgiler

MUTFAKISTAN dedi ki...

cok guzel olmus ellerinize saglik

SEDA dedi ki...

çok güzel görünüyor kurabiyeler.. ellerine sağlık.

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Fidancığım, kurabiyelerin çok güzel olmuşlar. O kadar ağrıya, sancıya rağmen yine de tamamlamışsın. Geçmiş olsun der sevgilerimi gönderirim.

fidaneli dedi ki...

Nilay cım, ahh bız kadınlar dıyorum sadece;) ayrıca tsk ler..

sevgılı mutfakıstan, hosgeldınız.. cok tsk ederım.. yıne beklerım:)

seda cım, cok tskler:)

ısıl abla cım; hosgeldın.. evet tamamladım ama sen bırde bana sor.. zaten ağrının ılk zamanlarında yapmıstım.. o yuzden cok zorlamadı.. ama kurabıyelerden sonraa amannn dıyorum.. annadın sen onu;)) tsk ederım..

arkadaslar yorumlarınız benım ıcın cok onemlı.. hepınıze ayrı ayrı tsk ler:))

sevgıler
fıdan

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Fidancım eline sağlık, çok güzel olmuş pastan.. Adaşım Esra'ya da sağlıklı hamilelikler diliyorum. Bu pastadan geçen sene bir arkadaşıma yapmıştım, çok uzun bir süreç sonunda hamile kalmıştı şimdilerde bebeğini büyütmekle meşgul.. Umarım arkadaşına da uğurlu gelir :)

Adsız dedi ki...

esra cım; evet sende görmusum daha sonra baktımda sende yapmıssın..zaten oncelerde senı hayranlıkla ızlerken sımdılerde bu sekılde konusuyor olmak benı ayrıca heyecanlandırıyor;) haa bu arada o sırın mı sırın fıllı pastandanda yapmak ıstıyorum :) benım eltımde aynı senın arkadasın gıbı uzun bır sure sonunda hamıle kaldı..umarım dedığın gıbı olur o nada uğurlu gelır..sağlıklı bır surec gecırır ve Ceren ımız de sağlık olarak annecığıne ve bızde ona kavusuruz..

sevgıler
fıdan