Pages

2 Ekim 2007 Salı

Sahur Poğaçası

Bugünler de yine uyku problemim ortaya çıktı:( Evet geceleri uyumakta güçlük çekiyorum.. Dolayısıyla gece 3 lere dek oturup, sabahta uyanmak istemiyorum.. İşe gelmek sabahları zor geliyor:) Gerçi ramazan da uyku düzeni zaten alt üst oluyor.. En iyisi yatıp kalkmak yerine sanırım, benim yaptığım gibi:)) Hiç yatmamak heheheheh... Bu da iste kendini kandırma yöntemlerinden sadece biri:)) Yine bir gece oturmuş tv izlerken gecenin bilmem kaçında dedim ki bari hazırlayayım birşeyler de Murat kalkacak birazdan:) hemen çay koydum, amacım sadece kahvaltı hazırlamaktı.. Ama aklıma çookk daha önceden biryerde görüp malzemelerini tam hatırlayamadığım kolay olduğu aklımda kalmış olan poğaçayı yapayım dedım.. Dedim de malz. aklımda yok:( Neyse biraz akılda kalan, biraz da yeni eklemeler sonucu ortaya cıkan poğaçalarım.. İnanın gercekten çok kolay, mayalı poğacalar kadar olmasa da hıc fena sayılmayacak kadar iyi oldular.. Malzemeler; 1 su bardağı yoğurt 1 çay bardağı sıvı yağ 1.5 çay kaşığı şeker 1 çay kaşığı tuz (tepeleme değil) 1 yumurta sarısı( üzeri için) 2 su bardağı kadar un 1 pk kabartma tozu 1 çay kaşığı mahlep Yapılışı; Yoğurt, sıvıyağ, şeker, tuz ve mahlebi bir kaba koyup elimle güzelce karıştırdım.. ( bu asamada mıkser daha ıyı olurdu sanırım ama o saatte olmazdı) Daha sonra 1 su bardağı kadar una kabartma tozunu katıp eledım.. Elime hafif yapışan bir hamur elde edene dek yoğurdum. (böyle anlattığıma bakmayın, tum asamalar kısa suruyor) Şekillendirip önceden ısıtılmış 160 derece fırınımda yarım saat kadar pişirdim..

Not: Yumurta akı kalmıştı ya hani, onu aslında hamura ilave edecektim ama unuttum:( Evde iç malzeme olarak sadece peynir vardı, ama eşim peynirli poğaca, börek filan yemediği için sade yapmak zorunda kaldım.. İçine istediğiniz harcı koyabilirsiniz:)

13 Kişi ne demiş?:

Adsız dedi ki...

Fidan canım,çok nefis olmuş sahur poğaçaların.Yakın olsaydık sahurdan önce gelip kapına dayanırdım.Önceden biz pijamalarla arabaya atlayıp gidip sahur yapar gelirdik arkadaşlarda.Şimdi birden o hallerimiz geldi aklıma.Ellerine sağlık canım.Afiyetler olsun!!


Sevgilerle

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Evet evet ben de Gül gibi kapına dayanmayı düşünüyorum. Gidip gelip bakıyorum. Çok canım istedi çokkkk.
Ellerine sağlık canım.
Sevgiler,

Unknown dedi ki...

Hamarat arkadaşım benim sahurlarda bile üşenöiyorsun yapmakdan benim akşam oldumu pilim bitiveriyor valla. Ellerine sağlık. Sevgiler..

NiNo dedi ki...

canim uyardigin icin sagol linki koydum buralar guzel gelin bekleriz :D pogacalarin nefis olmus biz sahurda kahvalti ediyoruz ama pogacayada hayir diyen olmaz :D elleine saglik canim

UMUT BAL dedi ki...

VALLAHİ DELİ GİBİ ÇEKTİ ŞİMDİ CANIM

Adsız dedi ki...

Fidancım ne güzel puf puf kabarmışlar aç içini doldur doldurabildiğin kadar harika ya ellerine ağlık

Baharcicegi dedi ki...

Sahura ne kaldiki gelmisken mis gibi pogacalardan aliyorum yaninda cay bedavaya getirdik bu sahuru,eline saglik canim

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Fidanim, bu pogacalar nefis görünüyor, yani pes sen gecenin bilmem kacinda kalk ve bunlari meydana getir. Gerci hic yatmamissin ya, artik ne diyeyim sana bilmem ki? Benim de uyku düzenim alt üst olmus durumda, galiba bu genel bir durum oluyor su siralar.
Desene, sende benim gibi gecekususun!

Sevgilerime
Kevser

Unknown dedi ki...

Fidan'cim devamli tatli yaptiktan sonra arada boyle tuzlu seyler yapmakta iyi oluyor :) Ama bu gece yarilarina kadar oturma islerine bir son ver, bak uykusuzluktan sonra hasta olursun canim...
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Fidocum tam ev poğaçası görünümde olmuş..Mis gibide mahlep koktu..Ellerine sağlık şekerim

Yemekbahane dedi ki...

Bunlar ne Fidan ??
Bize yok mu !!!!!

Muge

Adsız dedi ki...

canım benim görüşmeyeli neler yapmışsın böyle nelerrrr :) artık tam anlamıyla pastalar yapıor ve satıyorsun harika valla bayıldım çok güzel şeyler artık bende kızımın doğum gününde bi sipariş veririz sende yaparsın dimi fidan teyzesi özge ve seni çok öpüyoruz sevgilerrr

Adsız dedi ki...

Gül cum; ben ist guneşlı deyım:) beklerım...

burcın cım; cnm gul le beraber atlayın gelın:)

selda cım, uykusuz olunca ınsan:( can sıkıntısı ıste:)

nıno cum; lınkı duzeltmene sevındım:) genelde bızde kahvaltıederız:)) walla bu poğaca da cok kolay oldu:)

umut cum; hosgeldın:)) yaparım ben sana da bebısıne de:))

yesım cım; evet bende ıcıne domates peynır koydum;)

bahar cım; al tabı al al:)

nılgun cum; ya olmuo dun gece de saat 2 fılandı sanırım:(

burcın cım; ben mahlep cok severım:) o koku ne kadar guzel dımı:) evım mıs gıbı oluyor:)

muge cım; ne demek:) tukkan senın:)))

özlem cım; cnm hosgeldın:) calısmaya basladınmı artık? bebıs buyumustur:) ne demek ben bıcırığa yapmamzmıyım hıc:)) sadece daha cookk var sanırım:) kızımız buyusunde annesı ;)

sevgıler
fıdan