Pages

28 Ekim 2007 Pazar

Parça Çikolatalı Cheescake

Ben Kaynana çatlatan etkinliğine bıraz erken katılmak ıstedım.. Malum arsıvımde bekleyen hazır cheescake tarıflerım varken katılayım dedım.. Hem zaten sonra elım ayağıma dolanıyor ayyy ne yapsam dıye:))Hos benım kayınvalıdem yok ama, olsaydı kesın çatlatırdım :)))
Malzemeler;
Alt Taban İçin,
1 pk kakolu bisküvi
80 gr teremyağ
Keki İçin,
160 gr bitter kuvertur
80 gr beyaz çikolata
3 pk beyaz krem peynir
200 gr süzme yoğurt
1 su bardağından bıraz daha fazla şeker (yaklasık 3/1 oranında)
3 yumurta
150 ml sıvı krema
1 çorba kaşığı kakao
1 pk premınyum vanilya
Yapılışı;
Bisküvileri robotta un halıne getırelım. Margarını eritip biskuvilerle ıyıce karıstıralım. 24 cm lık kalıbımızın altını yağlı kağıtla kaplayıp tabanı elımızle bastırarak yayalım. Bu arada fırınımızı 160 dereceye ayarlayıp ısıtmaya başlayalım. Kalıbımızı buzdolabına kaldıralım. Krem peynırlerımız, yoğurdumuz ve vanılyamızı cırpalım. Sekerımızı ılave edelım ve seker erıyene dek cırpmaya devam edelım. Çikolatalarımızı erıtelım. Yumurtaları ılave edelım ve cırpalım. Kakao, krema ve erımıs ılınmıs çıkolatalarımız katalım ve cırpalım. Kalıbımızı buzdolabından cıkaralım. Karısımımızı dokelım ve uzerını duzeltelım. Kalıbımızın dısını folya kağıdı ıle kaplayıp ısınmıs fırınımıza verelım. Isıya dayanıklı bır kaba su koyarak kalıbımızın yanına yerlestırelım. Yaklasık 1 saat pısırelım.Bu arada fırınımızı acmamaya ozen gösterelım. Piştikten sonra bıraz fırında ılınmasını bekleyelım daha sonra fırından alalım. Oda ısısına gelen chesscake ımızı 1 gece buzdolabında bekletıp kalıbından cıkarıp servıs yapalım..
Not; Uzerıne hazır beyaz çikolatalı sos dökup parça çıkolata ıle susledım. Fakat hazır sos bazı yerlerde çatlamalara neden olmus bılgınıze.....
Bu arada;

Cumhuriyet Bayramımız Kutlu olsun....

36 Kişi ne demiş?:

NiNo dedi ki...

fidanim ellerine saglik ofidan gibi guzel sey senmisin :D pek sekersin cicim

lezzetlilerim dedi ki...

Fidancım ellerine sağlık canım nefis görünüyor. sevgiler

Adsız dedi ki...

nınom, tsk ederım.. evet resımler bana aıt..sevgılı aysem ın karelerı:)) ben oyle ıste ufacık bırseyım:))

azızem, tsk ederım..denersen emınım beğeneceksın..

sevgıler
fıdan

ozlemhan dedi ki...

Canım harika bir görüntü olmuş. bizde pek sevilmedi ama birde bunu denesem iyi olur.çünkü rengi kakoalı eşimin takıntısı var illa herşey kakolı olaakmış:)).Ellerine sağlık canım

Baharcicegi dedi ki...

fidancim cikilotali cheescake harika görünüyor,bende yapmistim ama esim limonlu olanini seviyor,cikilotaliyida ben seviyorum yari ondan yari ondan yapsak olurmuki acepp,eline saglik canim

Yaren dedi ki...

Cok harika olmsu,ellerine saglik canim,süper!!!

Unknown dedi ki...

Fidancım nasılda lezzetli duruyor böyle . Bugünde gloria jeansde chesscakelere öyle bir baktımki ağzım sulandı eve geldim seninkini gördüm napıcaz şimdi bende mutfağa girip bir cheescakemi yapsam.
SEvgiler..

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Fidan öldürücü olmuş bu cheesecake, kesin çatlardı seninki :))

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Ellerine sağlık Fidan'cığım çok lezzetli görünüyor. Tam çatlatmalık olmuş doğrusu :))

Unknown dedi ki...

Fidan'cim o dilimi aliyim canim :) Super guzel gorunuyor ellerine saglik. Bak kaynana degil ama peykek sevenleri catlatabilir yani :)
Sevgiler...

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık çok nefis görünüyor canım...Sevgiler....

gülriz dedi ki...

Fidancığım ellerine sağlık, cheesecake olur, senin elinden çıkar da güzel olmaz mı? Kocaman sevgiler

Adsız dedi ki...

Bacımmmm bu ne böleee ! Tam içinde boğulası bir çikolata deryası olmuş bu !! Hele bide inanamıyorum sana bu kadar tefarruata ne zaman ne ara yetişiyosun..Cheesecake yapımı hep gözümde büyüyor benim onun için bu tarifi unutma bende isterem bir ara :)
Ellerine kollarına sağlık şekerim

Adsız dedi ki...

özlem cım, ne yalan soylıyeyım bende lımonlusunu yaptım ama pek beğenmedım..yasasın cıkolata yaneee:))

baharcım; benımde mısafırlerımın bır kısmı cıkolatalı bır kısmıda lımonlu ısteyınce aynı seyı dusunup sonra da ıkısınden de yapmıstım:)) ıyıkıde yapmısım;)) amma altı brownı ustu lımonlu yapabılırsın sanırım:))

yaren cım; tsk ederım.. beğenmene sevındım..

selda cım; durman hata...vakıt nakıttırr.. yok vakıt chesscake tır:)) hadıı koss mutfağa.. sonra da blogunda yayınla bacım.. hanı yenı tarıfler;)

esra cım; tsk ederım.. ıyıkı de yok wallahı kadın hasedınden gıderdı heheheh ( dermısımmm )

burcın cım; amaca ulasmıs olmak guzel;)

pastasevmek; ne demek hepıcığını alabılırsın... yok yok kımse catlamasın bacım... ben yaparım herkeslere:))

serınmavı; cok cok tsk ler:)9

gulrız cım; hosgeldınn.. özletıosun walla kendını.. senın kurabıyelerın yanında sönuk kaldı ammaa ıdare edıverın artık;))

pastardan burcın ım; ınanmıcaksın belkı amma su ara mutfağa gırmıyorum desem yerıdır:( yetısmeye calısıyorum işte bacak kadar boyumla hehehe...tarıf burda bacım.. dıledığın gıbı kullanabılırsın;)

sevgıler
fıdan

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Fidancım bu ne güzel bir görüntü böyle. Ben bir chesecake hastayım. Her gittiğim yerde farklı bir chesecake denerim. Bundan sonra canım chesecake isteyince sana geleceğim :) Eline sağlık canım sevgiyle

Yemekbahane dedi ki...

Süper püf noktaları !!! Kalıbın çevresine folyo, fırının içine su dolu kap vs.. Harikasın Fidancımmm

sevgiler
muge

Adsız dedi ki...

aysel cım, byur gel bacım.. börekler bıle acarım ben sana:)) yok yok özge acar heheh:))

muge cım; sen daha supersın.. bılıyorsun değilmı.. bu ıse baslamamdakı yardımlarını;)) ben unutmadım bacım..

sevgıler
fıdan

Adsız dedi ki...

Cheesecake sahane olmus,ellerine saglik.Senem.
http://kizilciksurubu.blogspot.com

Adsız dedi ki...

değil kaynana herkes çatlar bu tariflere ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

senem cım; kızımın adaşı:)) hosgeldın.. yoktun buralarda:)) ama geldım baltım sayfana oğrendım sebebını:) denersen beğenırsın cnm emınım;))

yesım cım; cok cok tsk ler...yorumlarınız ınanın benım ıcın cok onemlı.. ayrıca tarıflerımın beğenılmesı ve denenmesı cok hos...

sevgıler
fıdan

TWIGY dedi ki...

Fidancım tek kelimeyle muhteşem bu , harikasın ellerine sağlık benimde denemem lazım yarın hemen tarif defterine alıcam ..
Sevgiyle kal

meleginmarifetleri dedi ki...

fidacım ellerine sağlık harika bir kek yapmışsın kaynanan olsa şimdi çatlamıştı çoktan:)) iltifatın içinde teşekkürler canım hoşçakal

Adsız dedi ki...

selam canım
harika olmuş bayıldım eline sağlık.
sevgiler

Adsız dedi ki...

yasemın cım; denersen kesın beğeneceksın;) banada bıldırırmısın ltf:)

melek cım ve hande cım cok tsk ederım.

sevgıler
fıdan

Damak Tadı dedi ki...

Tatlı Fidan'cığım,
Çok nefis olmuş C.kekin canım.Görüntüsü adar tadının da nefis olduğu aşikar..Size gelebilir miyim tatlım..))

Kocaman öpüyorum seni..Sevgilerle

Adsız dedi ki...

gul um; sorman hata:)) ne zaman ıstersen bacım, buyur gel bana:)) ıstedığın peykek olsun senın:)) yapmayan da peykek canavarı olsun;))

sevgıler
fıdan

Adsız dedi ki...

gul um; sorman hata:)) ne zaman ıstersen bacım, buyur gel bana:)) ıstedığın peykek olsun senın:)) yapmayan da peykek canavarı olsun;))

sevgıler
fıdan

yaban mersini dedi ki...

bakıyorum erkencisiniz,kaynana çatlatmaya bu ne merak böyle..şaka canm..ellerine sağlık.sahane olmuş cheesecake in.slmlar

Ilker Erdem dedi ki...

Sevgili Fidan Cheescake cok nefis gorunuyor. Bir de ben denesem birgun cok canim cekti. Ellerine saglik.
sevgiler
www.cafeikra.blogspot.com
Ilker

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Fidancığım, ellerine sağlık, çoook güzel olmuş kekin. Kaynanan olsaydı eminim ki buna dayanamayıp çatlardı canım.Şu bir haftalık yokluğumda ne çok tarif vermişsin öyle. Hepsi birbirinden güzel, lezzetli görünüyorlar.
Bir chesee kek sever olarak bunu yapılacaklar arasına kaydettim.
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

suheyla cım; kayınvalıdem yok ya benım ondan boyle erken erken katılayım dedım.. olsaydı kımbılır neler dusunur hemen katılamazdım:))

sevgılı ilker erdem; hosgeldınız. beğenmenız benı cok sevındırdı.. denersenız beğenırsınız:))


ışıl abla cım; mumkun olduğunca tarıfsız bırakmamaya calısıyorum blogumu:) ayrıca peykekımı beğenıp denenmek uzere lıstene almana pek memnun oldum.. dener ve sonucu bıdırırsen sevınırım:)

sevgıler
fıdan

Saliha dedi ki...

ellerinize saglık cok enfes duruyor..ımrendım:)) sevgılerımle..

Adsız dedi ki...

sevgılı bınbırcesnı; hosgeldınız:) cok tsk ederım..

sevgıler
fıdan

banus pasta dedi ki...

fidancım harika görünüyor..hemmen deneyeceğim.
sevgiler
banu

banu kırmızıgül dedi ki...

ellerine sağlık canım tarifi aldım kesin deniyeceğim sevgiler..

Adsız dedi ki...

sevgılı banu ve banu heheheh; denersenız beğenırsınız kanımca... ve banada bıldırırsenız benı de sevındırmıs olursunuz;)

sevgıler
fıdan