Pages

31 Temmuz 2007 Salı

2 Yaş Pastası

Beni en çok zorlayan, düşündüren bu pasta oldu. Çünkü 2'yi nasıl yapmam gerektiğine karar veremiyordum. En sonunda 2 çıktısı aldım 30 cm e göre fotokopı ıle buyuttum. Ama kullanmadım. Çünkü Kenarları fılan bana oldukca ınce görundu. En sonunda Serkan cığımaaa başvurdum. Pandispanyamı Emel Başdoğan'ın tarıfıne göre hazırladım; (bana tarifi veren yemekbahane ye tsk ler)
6 yumurta
170 gr seker
110 gr un
1/2 çay bardağı portakal suyu
50 gr kakao
Aslında yumurtanı akları ve sarıları ayrılıp ayrı ayrı cırpılıyor ama ben yumurta+şekeri 10 dk çırptım. Portakal suyunu koydum.Un+kakao karısımını 3 kez eledim. Ve azar azar 3 defada katıp spatula ıle karıstırdım. Mini fırın tepsisinde 2 ayrı karısım hazırlayıp pişirdim. Arasına 2 bardak sütle hazırladığım cream ole kullandım. Damla çikolata ve birazda antep fıstığı karıştırdım. Keklerimi portakal suyu ile birazcık ıslatıp cream ole surdum. En üst katına kren şantı hazırladım yıne uzerındekı sut mıktarını azaltarak tabi. Üstünü ve yanlarını şantiledim. Dolapta iyice soğuyunca Serkan cım 2 şeklini bir kürdan yardımı ile olusturdu. Biraz daha dolapta beklettim. Sonra çizilen şeklin üstünden bıçakla kestim. Veeeee, işte 2 karsımdaydı. Kocamandı, tam istediğim gibiydi. Ben neden kendimi paralamıştım bilmiyorum:))) Bir gece bu haliyle dolapta beklettim. Ertesi gunde süslemelerini yaptım. Hamurla kaplamak zor oldu. İç kıvrımları özellikle. Çünkü elim giremiyor, parmağım sığmıyor. Ben de bırkac yerinden kestim. Sonradan oraları kamufle ettim:))) ne zekiyim dimi hehehehe.... Palyaçoyu ise birkaç gün önceden hazırlamıştım. Süslemeler tamamen doğaçlama vee Özge nin yönlendirmeleri sonucu ortaya çıktı.. Pastamı sahibine götürene kadar palyaçoda cok fazla bir hasar yoktu.. Takiii; doğum günü çocuğunun paaatttaaaaa (pasta demek istiyor) deyip palyaçoya vurmasına kadar. Sonrasında ise en çok beni üzen çocukların palyaçomu yemeleri oldu, gerçekten gülmeyin!!! Ben çok üzüldüm. Sanırım deliriyorum. Ben onu yaparken onla konusuyordum çünkü. Araba da da konuştum. Bak Hüsamettin (palyaçonun adı) oturttuğum yerde duracaksın tamammı? Beni sinirlendirme wallahi bak fena olur gibi konustuk kendısıyle. Ama artık o rahmetli:( en son gördüğümde kendisinin sol kolu bir çocuğun midesine inmek üzereydi hehehehe....

7 Kişi ne demiş?:

Adsız dedi ki...

Kuşum hakket o sevimli palyaçoya yazık olmuş..Şimdi bende Aşk Kuşları pastamın , kuşlarını kardeşimden nasıl kurtarırım diye düşünüyorum ama şansın yok galiba :)
Bu arada ah iki! wah iki! dedin ama görüntü süper..İyiki vazgeçmedin.

fidaneli dedi ki...

cnm walla yediler bitirdiler Hüsamettin imi :((( hain domdomlar... evett iyikii wazgecmemişimm.

Unknown dedi ki...

Fidancım yanlış anlamadım dimi sen şimdi aklarıyla sarılarını birliktemi çırptın ve kabartma tozu kullanmadan kabarmasını sağladın. Vallahi eğer böyle kabarıyorsa ben saatlerce yumurta akıyla uğraşmakdan vazgeçiyim sırf bu yüzden bu keki çok sevmeme rağmen başka alternatifler arıyordum. Bu arada hüsamettin harika olmuş. Gerçi kendisi rahmetli olmuş galiba ama yenilerini yaparsın sen.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

selda cım slm. cnm cok doğru anlamıssın. sanırım ben pek ıyı acıklayamadım. evet, yumurta ve şekerı beraber 10 dk cırptım. sonra ip gibi azar azar portakal suyunu kattım cırparken yanı. sonrasında da un ve kakao karısımını 3 defada ekledım. spatula ıle karıstırdım. umarım acıklayabılmısımdır sımdı:)) ve evett kocaman kabardı.. bence denemelısın...
sevgıler
fıdan

Unknown dedi ki...

Vallahi bunu duyduğum çok iyi oldu kaç defadır bu pandispanyayı yapıyorum ve bana ölüm gibi gelmeye başlamıştı yumurta aklarını kaskatı yapacağım diye uğraşmakdan.

Adsız dedi ki...

Selda cım öyle walla haklısın. Birde alttaki içinin resimine tekrar bakarsan eğer; şimdi ben mini fırın tepsisinde 30x25 (ti heralde) yani kocaman tepside yaptım ya ortadakı katı tek kat bıraktım. o katı senın yontemınle yapmıştım. ancak o kadar kabardı. alt ve üst katını benim yöntemle pişirdim ve 2 ye böldüm. yani bölünecek kadar kabartabildim. hem de daha basit bir yöntemle. rahatlıkla deneyebilirsin. bu guzel tariften vazgecmek olurmu???
sevgiler
fidan

Pastanı Seç dedi ki...

Sevgili Fidan selam bende de sana bir soru
Serkan kim bu konularda nasıl yardımı oluyor??Kürdanla 2 şeklini çıkardı ne demek anlamadı ya da saat çok geç oldu kafam durdu.
Bir de bu pandispanyayı yumurtaları ayırınca kabartamıyorum.Böyle bütün açınca kabarıyormu?
sevgiler...