Pages

3 Temmuz 2007 Salı

Sütlü İrmik Helvası

Ben oldum olası nişan, düğün işlerinden hazetmem. Bana kalsa kendi düğünümü bile yapmazdım yaa, annem sağolsunn. Ya insan kendi düğünün de kendi parasıyla resmen rezil oluyor. Şimdi nerden çıktı bu muhabbet, hemen açıklayayım… Aslında bir deee yeğenin varmı derdin var demektir. Mesela benim yeğenlerden Serkan biliyorsunuz askerden geldii… Sanırım ayağını sürüdü de geldii. Bu hafta başında yeğenlerden biri sevgili Neslihan ameliyat oldu, bu akşam diğer yeğenlerden sevgili Sunay ın nişan bohçası getirildi.. Ben hiiiççç sevmem işte bu bohça olayını. Yaa nedir bu allah aşkına birileri birilerine bişeyler alır, onları güzel güzel bohçalar filan.. Eeeee sonra , hadi bakalım kız evine ya da erkek tarafına laylay lom gidilir. Gidilir de ne olurr.. Ben ce sadece kuru kalabalık olur. Mesela ben aile arasında bir yüzük taktım sonra da direk düğünn.. Hiiçç gelemem yani böyle şeylere. Neyse bu akşam gitmedim tabii. Ama annem bana çoookkk kızdı.. Walla evimde yan geldim yattım. Ohhh sefam olsun. Bi de bu akşam kız tarafına gelindi (kız da benim yan komşum olur) yarın akşam da erkek tarafına gidilcekmiş.. Eeee ben hem kız hem de erkek tarafıyım nasıl olcekkkkk bu iş… Offf yarın akşam hadi ondan yırttık dicem ama diğer yeğen de askere gidiyor, ona gitmeliyim.. Bu ne yaa biri geliyo biri gidiyo.. Perş.desen Serkan ın mevlüdü var. İşte olacağım için mevlütte olamıycam ama bişeyler hazırlamayım onun için. Ama nasıl yapıcam ben de bilmiyorum yani. İşten gelip giyinip kızımı alıp direk Doğan a gitmeliyim.. Ayy bi de ben hafta arası dışarı çıkmayı da hiç sevmem. Zaten eve gel yemek hazırla, topla, giyin, giydirr derkenn hoooppp saatt oluyor 9 ya o saatten sonra yola cıksan gideceğin yerde 10 da oluyorsun kii hiç hoş değil. Gezme hafta sonu yapılır, hatta sabahlanır. Off bi perş.akşamı boşum walla cuma da Sunay ların nişanı var.. İstemesek tee mecburen mecburennn gidicez artık.. Kalabalıktan nefret ederim. Herkesin bana bakmasından da öyleee…. Haa birdee özellikle de Özge bana anneeeee dediğinde etrafımızdaki insanların suratıma bakıptaa ,, ayy sen mi doğurdun bu kızı deyip sonra da ,kızım daha sen çocuksun olurmu bu yaştaa yaaaa demelerine gıcık oluyorumm.. Herkese açıklama yapmak zorundamıyım ben yaa. Teyzeeeeeeeee o senin çocuk dediğinn varya tam 30 yaşında diye. Ama iyi oluyo yaa aslında eğleniyorum böylece o surat ifadelerini gördükçe.. Bu kadarr saçmalamak yeter heralde anneme söyleyemedim ya bunları içimde de tutamam napimm hoş görün cnm siz dee… Murat cım helvayı çok sever. Uzzuuunn zaman önce eşimin ark daslarını davet ettiğimiz de onlar sohbet ederlerken bu helvayı hazırlamıştım. Hiiççç unutmam sevgili Cem (sanırım biraz büyük kapta servis yapmıstım) Fidan insan yicek kısım bunları deyip yiyemeyeceğini söylemişti bana. Ben de olsun cnm al sen zorlama yiyebildiğin kadar ye demiştim. Bi ara yanlarına gittimm ohooo Cem ın tabağında helva kırıntısı bile kalmamıştı hehehe kaptırmış Cem efendi..
Malzemeler
50 gr margarin
yarım su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı irmik
1,5 su bardağı tozşeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı su
Yapılışı
Sıvıyağı ve margarini alüminyum tenceremize alalım(annem helvanın tadı alüminyum da çıkar der hep teflon da güzel olmazmış , biz hep alüminyum da yaparız o yüzden) Daha sonra irmiğimizi ilave edip kısık ateşte rengi dönene dek kavuralım. Diğer yanda süt+su karışımımıza şekerimizi ilave edip şeker eriyene dek karıştıralım. İrmiğimizin rengi değişince süt+su+şeker karışımını yavaş yavaş ve sürekli karıştırarak ilave edelim. Amman dikkat edin eliniz yanmasın sakın. Biraz karıştırıp tenceremizin kapağını kapatıp pilav yapar gibi kısık ateşte pişirelim. İyice suyunu çekince altını kapatıp yaklaşık 20 dk bekletelim. Ben dolma fıstığı katmadım ama katarsanız daha güzel olabilir. Ben pek sevmem deeee… Bu haliyle de çok lezzetli ama beeeeeeeeen;
İçine
Dondurma
Üstüne
Çikolata sosu
ile servis yaptım.
Helvamız ılının ca küçük bir kaseyi su ile ıslattım. Önce biraz helva koydum sonra ortasına dondurma koydum. Üstünü tekrar helva ile kapattım. Tabağa ters çevirip, üzerine Pınar ın hazır çikolatalı sosu vardı evde ondan döküp servis yaptımm.. Yapanların ellerine sağlık ne diyeyim.

6 Kişi ne demiş?:

Adsız dedi ki...

Fidancım ellerine sağlık canım ben de helvaya bayılırım,ne güzel bir görüntü olmuş dondurmayla ve çikolata sosuyla.Bu arada da bayağı yoğunsun fidancım heh gelenler ,gidenler ,nişanlananlar.Allah yardımcın olsun ne diyim.Ne güzel ama ben burda monotonluktan çok sıkıldım Türkiye de ne güzel böyle aktiviteler var.Ayrıca Neslihan ada geçmiş olsun diyorum.Öptüm Fidancım byee
belgin

Adsız dedi ki...

Fidan’cım zaten leziz olan bir tatlıyı sen lezzet bombası yapmışsın, nefis olmuş, bayılırım ellerine sağlık, senin bu aralar işin çok allah kolaylık versin, aşağıdaki böreğede bayıldım, eşimin teyzesi Kırklareli’nde, boşnak kendisi, bir güzel yaparki bu böreği, hımm. parmaklarını yersin, anneciğinin kardeşinin ve minik özge’nin ellerine sağlık, çok güzel yapmışlar, ohh ne güzel valla sabahtan bir istekle (hemde ne istek) akşama hemide çarşaf böreği hazır, çok şanslısın valla, kıymetlerini bil, yakın olsak patatesliden bir dilim yemeye gelirdim, he sahi sen ne taraftasın Fidan merak ettim, sevgiler, öptüm hoşçakal..
http://ebrulitatlar.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Belgin cim saol cnm. Denersen eminim çok beğenirsin. Evet yaa sorma acaip yoğunum hem de.. Ahhhh ben de şu aralar keşe dediğin gibi monotonluktan sıkılabilsem. Evde kalsam hatta sıkıntıdan patlasam ama nerdeeeeeeeeeee…… Geçmiş olsun dileklerin için de tsk ederim, kendisine ileticem cnm.
Kendine iyi bak, güzel yorumların için de saol.
Fidan

Adsız dedi ki...

Ebru cum hoşgeldin cnm. Çok tşk ederim ne güzel şeyler söylemişsin öyle. Ama hakikaten eşim öyle herşeyi yemez, yese de (napsın aç kalacağına heheheh) hemen söyler ayy olmamış diye.. Ama helvayı bu şekliyle çoookkkk seviyor. Hatta dün akşam daha yemekten kalktık hemen istedi… Biraz mikro da ısıttım aynı şekilde servis yaptımm.. ııımmmmmhhhh diye diye yedi,ve hayatımm acaba tekrar ne zaman yapcaaannnn diye sorarakkk.. Dene ben ce süppeerrr oluyorr… Böreği dediğim gibi aslında rahmetli babanem çok güzel yapardı.Baba tarafım arnavut benim. Çok güzel börekleri var cnm. Boşnakların da öyle tabikii. Canm yaa ben İst dayım. Sen nerdesin?? Belki de yakınızdırr heee patatesliden yemeğe gelirsin.
Görüşmek üzere
Fidan

Adsız dedi ki...

Fidan Merhaba
Arnavut böreği ve irmik helvası süper görünüyor. Dondurmalı hiç denememiştim, eminim çok lezzetli oluyordur. Eline sağlık.
Selamlar
Hesna

Adsız dedi ki...

Hesna hosgeldin cnm, beğenmene sevindim. Gerçekten ikisi çokhoç bi ikili oluyorlar. Görüşmek üzere.. Sonucu bekliyorum cnm.
Fidan