Pages

3 Temmuz 2007 Salı

Şakşuka

Bu çok basit patlıcan yemeğini eminim bilmeyeniniz yoktur. Ama bir dee benim yaptığımı görün istedim.. Özellikle soğuk olarak tükettiğiniz de, yanın da bir de yoğurt varsaa oohhh değmeyin keyfimize. Ama yine de kızartmalardan uzak kalmak en iyisi değil mi???
Malzemeler
3 adet patlıcan
3 adet çarliston biber
Sıvıyağ (kızartmak için)
1 su bardağı su
3 diş sarımsak
3 adet domates
1 tatlı kaşığı sirke
1 tatlı kaşığı toz şeker
Tuz
Yapılışı
Patlıcanlarımızı 4′e bölerek keselim. Su dolu bir kasede üstüne tuz ilave ederek acısının çıkması için 15 dk kadar bekletelim. Biberlerimizi enlemesine ortadan 2′ye keselim ve onu da doğrayalım.Patlıcanların fazla suyunu peçete yardımıyla aldıktan sonra kızartalım. Tel süzgece alalım. Biberlerimizi de kavurduktan sonra rendelenmiş domateslerimizi ve ezilmiş sarımsaklarımız ilave edelim. Domatesler suyunu çekene kadar kavuralım. Patlıcanlarımızı ilave ederek kısık ateşte 2/3 dk kadar döndürelim. Suyumuzu da tavamıza alıp tuz ve şekerini ekleyip orta hararetli ateşte suyunu çekene kadar ara ara karıştırarak pişirelim. Ocaktan almak üzereyken sirkemizi de katıp güzelce karıştırıp ocaktan alalım.
Not: Ilık yada (tercihen) soğuk yendiğinde çok daha lezzetli oluyor. Yanın da pilavla yenebileceği gibi tek başına bir meze olarakta

9 Kişi ne demiş?:

Adsız dedi ki...

eline sağlık,çok güzel görünüyor…Selam ve sevgiler….

Adsız dedi ki...

Oh oh fidancım gece gece iştahımı kabarttın yaw.Ya ben patlıcanlı olan herşeye bayılırım.Eline sağlık ,bu arada canım ben de şakşukayı sunardan öğrendiydim.Bir de üzerine sarmısaklı yoğurt ne güzel gider diimi?Sen de benim gibi yoğurtcusun galiba fidan böreğin yanında ayran,ıspanağa yoğurt …Ben de öyleyim canım yoğurtsuz bir hayat düşünemem.öptüm canım byeee

belgin

Adsız dedi ki...

Belgin cim, Yoğurt acaip severim, ama ekşi olmayacak ve kaymağıda olmayacak. Hatta akşamları uzatırım bacaklarımı millet kuruyemiş filan atıştırırya ben de alırım yoğurdumu oohhhh… Hem sağlıklı hem lezzetli.. Hatta Murat yoğurda nerdeyse küçük bi servet harcadığım için Fidan cım yoğurdu sen yapsan eminim süpeer yaparsın filan demeye başladı aklınca ver coşkuyu Fidan a dimi. Hatta şu ekmek mk sının yoğurt yapanı varya ondan almayı düşünmüştüm ama Selin pek memnun kalmayınca vazgeçtim. Ne dersin evdemi yapsakk yoğurdumuzu da hee?? Ve evet haklısın bu yemeğe de çok yakışıyor. Hele ki patlıcan ayyy aklıma ablamın (Mendüha) yaptığı patlıcan salatası geldi şimdi bak. Ben de yapıyorum ama onun elinden midir neden bilmiyorum onun yaptığı acaip tatlı geliyor bana. Neyse ben yarın kendımı davet ettireyim en ıyısı heheheh… Ayy ağzım sulandı bak hee patlıcanlar közlenceekkkkkk mmmmhhhh neyse anlatmıyım ben çok fena cnm çekti…
Fidan

Adsız dedi ki...

Oya hn hoşgeldiniz. Ziyaretiniz beni çok memnun etti. Daha geçenlerde bende sizdeydim zaten heheheheh… Ama sanırım ben yorum özürlüyüm. Bu arada sayfanız muhteşem olmuş. Çiçekler filan bayıldım bayıldım. Herzaman beklerim. Siz çok beceriklisiniz Kaburga Dolmasını sanırım ben 40 gün uğraşşam beceremem ellerinize sağlık.
Görüşmek üzere
Fidan

Adsız dedi ki...

Fidancım aynen canım benim yoğurdumda ekşi olmayacak,kaymaksız olacak.Ya aynı şeyi ben de sana sorcaktım benim eşimde bana diyor;yoğurdu evde yapayım diye.bir iki kere denedim tuturamadım.Bazısı dedi mayası da ev yoğurdundan olcak satın alınanlarla tutmuyormuş.Fidancım hazır bu konu açılmışken sen girişimde bulun bakalım,ben de senden ilham alayım.Şu yoğurt mayalama işini becerelim.Ayyy patlıcan salatasına da bayılırım mmmmmhh nefis olur.Kendine iyi bak canım byeee
belgin

Adsız dedi ki...

Belgin cim varya ben de düşündüm yapmayı ama sıcakta mayalandırmak gerek sanırım. Birdee ev yoğurdunu nerden bulucaz peki mayalamak için. Annem hatırlıyorum eskiden yapardı. Sorayım bakalım ama bence hazır yoğurttan mayalayabiliriz. Bi denemek gerek cnm.Ben bi el atayım şu yoğurt işine. Hehehe Fidan yoğurtları … Nasıl ama??

Fidan

Adsız dedi ki...

Fidan mrb. Şu ev yoğurdu konusuna yorum yapmak istedim. Mayalamak için hazır yoğurtda
kullanabilirsin ayrıca çok sıcak ortam gerekmiyor.Oda sıcaklığı yeterli bi de sofra bezi ile mayaladığın
kabı iyice sararsan yeterli. Ayrıca kurabiyeler nefis görünüyo ellerine sağlık. Görüşmek üzere
özlem

Adsız dedi ki...

Slm Özlem abla. Önerilerin için tşk ler. Denemek istiyorum, fakat beceremeyeciğimi düşünüp her seferinde vazgeçiyorum ben, ama en kısa zamanda dedığın gıbı denemek isterim, saol.

Fidan

edayurt dedi ki...

merhabalar..tesadüfen gördüm sitenizi umarım sevgiyle sularsınız blogunuzu..herseyin gömnlünüzce olması dileği ile.. www.yemekkahvekokusu.blogcu.com