Pages

3 Temmuz 2007 Salı

Bol Çikolatalı Pasta (Kardeş Pastası)

Malzemeler 5 Yumurta 11 Çorba Kaşığı şeker 11 Çorba Kaşığı Un 1 Pk Vanilya 1 Pk Kabartma Tozu 2 Çorba Kaşığı Kakao Kreması; 1 Küçük Kutu Krema (200ml) 3 Pk Bitter Çikolata Arasına; Çilek ve muz Üzerine; Çikolatalı Sos Yapılışı 5 yumurta , şeker ve vanilyayı şeker eriyene dek çırpıyoruz. Un, kabartma tozu ve kakaoyu eleyerek yumurtalı karısıma ilave edip çırpmaya devam edıyoruz. Yağlanıp unlanmıs kelepçelı kek kalıbımıza boşaltıp 170 derecedeki fırında yaklasık yarım saat pişiriyoruz. Pişen kekimizi fırından aldıktan sonra biraz soğumasını bekleyelim bu arada kremamızı ısıtıp içine çikolatalarımızı kırıp güzelce karıştıralım harika bir sostur kendileri bu arada. Kekimiz soğuduktan sonra ortadan 2ye kesip kremamızdan bir miktar sürelim. Üzerine çilek ve muzlarımızı koyalm.Diğer parçayıda üstüne kapatalım. Yalnız kekimizin üzeri eğer acaip bir şekilde kabarmışsa o kabarıklığı almamız gereklı kıı pastamız düzgün durabilsin. Diğer parçanın üstüne de kalan kremamızı sürelim. Bunun üzerine de tarifine göre hazırladığımız çikolatalı sosumuzu dökelim. Veee sonrası sizin hayal gücünüze kalmış pastanızı istediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz. Ben truff larla süsleyip kenarını kıyılmıs sütlü çikolata ile kapladım. Truff ne mii??? Bizimkilerden bilmeyen yoktur da yenı gelenler için şöyle açıklayabilirim; Truff kesinlikle çok çeşitli yapılabilecek birsey ama ben kendi tarıfımı vereyim; 50 gr Erimiş Margarin 1 Çay Bar.ılık Süt 1 Çorba Kaşığı Kakao 2 Çorba Kaşığı Pudra Şekeri 350 gr Kek,Bisküvi (o anda elınızın altında ne varsa) yada her ikisi de 50 gr Bitter Çikolata Yağı eritip içine çikolatalarımızı kırıp eritiyoruz. Kekimizi robotta un haline getirip diğer malzemeler ile güzelce yoğurup küçük toplar yapıp ister kakaoya ister hindistan cevizine isterseniz yaniii siz neli olmasını isteseniz ona bulayın (fındık,ceviz,fıstık) Ben ve kardeşim çok seviyoruz. Yani beni tanıyanlar bilirler ben yapar yapar yediririm ama bu tufflardan ben bile daha yaparken kaç tane yedim bilmiyorum. Ben pastamın kekinin tarifini pastacı dan aldım ama yumurtalar asıl tarıfte 3 adetti fakat öyle sert olduki ben 5 yumurta ile yaptım. Pastamı olustururken kekimi ılık nescafe ile ıslattım. Üzerini aslında tamamen çilek le süslemeyi planlarken hangi arada yaptım bende bilmiyorum ama bu truffları yapmışken onlarla süslemeyi tercih ettim. Arkadaşlar bu pasta benım canım kardeşimin doğum günü pastası keşke bi tane daha yapsaymışım diye düşündüm çünkü özellikle canım kuzım (abim) bayıldı walla ben kendime bir parça zor buldum. Aslında yapımı öyle zor olmayan ama çok lezzetli bir pasta. Ben bu pastayı öyle beğendim ki bu akşam bı tane daha yaptım yalnız içine cream ole ve pasta kreması kullandım. Bu defa kekini 3 e böldüm bir katına çilek bir katına da muz koydum kenarlarını ise hindistan cevizi ile kapladım. Onun henüz tadını bilmiyorum yarın şirkette tadına bakma şansım olacak. Mesai arkadaşım sevgili Umut ve benim 1 yılımız doluyor ve ben pastayı yarın şirkete götürmek üzere hazırladım. Umarım güzel olmuştur(gerçi eminim çok güzel oldu da) yoksaa benim bittiğim an olur arkadaşlar.

9 Kişi ne demiş?:

Adsız dedi ki...

canım ablacım benim pastanın adını çok beğendim tabi tadınıda öyle..e zaten kardeş pastası lezzetli olmazmı hiçç .ok teşekkür ederim ablam benim iyiki ben evin küçük kızı olmuşum:) bazen kapıcılık görevi görmeye mahkum olsamda yinede böyle pastalar börekler çörekler yemek çok güzel oluyor..seni seviyorum ablacım çok teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

Bahar cıkk oyyy kardeşim benim senin hiç huyun değildir buraya gelip bakmak yorum yapmak fılan ya neyse. Çok hosuma gıttı yorumun.Evet iyiki kardeşimsin (cunku kapıcı sen oluyosun hehe) Ben de seni seviyorum kardeşim benim her ne kadar bunu pek soyleyemesem de sana gercekten ozellıkle sen buyumeye başladığından berı daha cok sevmeye basladım. Bazen kavga edıp senı kovabılıyorum ama sen benı bılırsın ıste ben bı hısımla soylerım bazen sen cok takma benı. Ama bırazda sen mutfağa meraklı olsan. EEEE sız evlenınce walla cekemem her aksam yanıııı bunu da acık ve net bıl (şaka şaka)

fidan

Adsız dedi ki...

fidan kız ellerine sağlık bu ne güzel pastaa….ben de istiyom ben de bendeee…

bilge

Adsız dedi ki...

Bilge cim göndereyim sana da olurmu?? Güzel dimi bugun sırkete de göturdum walla ordakılerde cok beğendıler. Ya da üsenme kalk yap hadı koosss

fidan

Adsız dedi ki...

Fidancım eline sağlık harika bir pasta olmuş! Kardeşinin doüumgünü kutlu olsun.

Sevgiler,

selin çağlayan (www.selincaglayan.com)

Adsız dedi ki...

Selin cim tabiiki senin yaptıklarının yanında ne derece güzel kalır bılmıyorum ama benim ve bizimkilerinbaska sansı yok maalesef hehe. Yine de cok tsk ler. Kardesime ileticem bu aksam ıyı dıleklerını cnm. Görüşmek uzere.
fidan

Adsız dedi ki...

Bahar cık heheheh ay sen cok yaşa emi kızım hep soyluyorum yaa aranızdakı ilişki benı ılgılendırmezzz. Teyze yeğen halledıverın ıste kendı derdınızı. Ayrıca ben Özge yı hast.doğurdum ama göremedım kı dopunca naptılar sanırsam kızı dusurduler yaa ından boyel oldu bu kızz..heheh

Adsız dedi ki...

Merhaba Fidan,

Siten Hayırlı Olsun. Ben uzun zamandır işlerimin yoğunluğundan Sevgili Selin’in sitesine uğrayamıyordum. Bugün Selin’in sitesinde senin yorumunu okuyunca bir bakayım dedim. Ne çok şey kaçırmışım ben. Ne çok şeyden uzak kalmışım meğerse… Herşey çok güzel olmuş. Ellerine sağlık canımcım… İşlerden vakit bulunca tekrar geleceğim. Hoşcakal… Sevgiyle Kal… Aysel-Ank.

Adsız dedi ki...

Merhaba Aysel hosgeldin cnm. Hehehe sitem etmek işe yarıyorumus yahu. İnsan ne kadar da mutlu oluyor yorumlarda bırseyler görunce. çok tsk ederım bana da uğradığın için. Herzaman beklerim cnm. Öptüm.

fidan