Pages

3 Temmuz 2007 Salı

Bomboş Pide

Malzemeler 4/1 pk yaş maya Yarım çay bardağı ılık su 1,5 tatlı kaşığı şeker ile mayanızı 15 dk bekletin. Daha sonra 2 su bardağı un 1 su bardağı irmik 1,5 çay kaşığı tuz 1 çay kaşığı mahlep (bunu ben ekledim) ve yeterince ılık su ile kulak memesi kıvamında hamur yapın. Üzerini örtüp ılık bir yerde sabaha kadar dinlendirin. Sabahleyin önce fırınızı 250 dereceye ayarlayın daha sonra hamurunuzdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp un ile küçük tabak kadar merdaneyle açalım. Fırınımızı ısıtmaya başladığımız zaman tepsımızıde fırına verelim tepsimiz de ısınsın çünkü pidelerimizi sıcak tepsiye koyucaz. Hamurumuzu cok ince açmayalım yalnız yoksa cok kıtır pideleriniz olur. Hamurumuzu sıcak tepsimize koyup sıcak fırına verelim pidelerimiz hemen kabarıyor… Ben bu tarıfı Mis Kokulu Ekmekler den almıştım.İyiki de almışım ve yapmışım kahvaltı da yaptım içine domates, peynir, zeytin koyup yedik..Tavsiye ederim.. Bu içi boş ama aynı zamanda kıtır kıtır pidecikleriii.

3 Kişi ne demiş?:

Adsız dedi ki...

sevgili fidan çok gzel mamalar yapmışsın.şu boş pide oda çok güzel.hani restoranlarda siparişi beklerken tereyeg ve peynirle beraber ikram ederler yaa.ben zaten yemegi beklemeden bununla karnımı doyururum hep .tarifin için sagol.bende ızgaraların yanına yapayım sıcak sıcak.

Bu yorumu yazan hatice altınışık Tarih: 4 May?07 Saat: 15:30 |Düzenle
sevgili Hatice evet canım onlar gibi bir pide. Ama sen karnını bunlarla doyurma bence yıne de malum hamur sadece guzelım kebeplar dururken dımıı ama.. Şimdiden ellerine sağlık cnm umarım beğenırsın.

Bu yorumu yazan Fidan Baydar Tarih: 4 May?07 Saat: 15:52 |Düzenle
Selam Fidan,

Öncelikle siten hayırlı olsun. Ne zamandır inceleyecğim fırsatım olmuyordu. Bugün doya doya inceledim harika olmuş ve çok güzel mamalar yapmışsın. Ellerine sağlık. Özellikle pastana bayıldım ve bu pide süper duruyor..

Tekrar ellerine sağlık..

Sevgiler..

Bu yorumu yazan Handan Tarih: 4 May?07 Saat: 16:30 |Düzenle
Selam Handan cım çok tesekkur ederım cnm. Walla pasta en cok beğenılen tarıf oldu ama sıte daha cok yenı cnm yaa bılen pek yok yanı bıraz sınır bozucu bı durummus bu hehhe ben tezcanlıyım ya ondan heralde gene gel olurmuu??

Bu yorumu yazan Fidan Baydar Tarih: 4 May?07 Saat: 16:49 |Düzenle
Merhaba, Fidan.Siten hayırlı olsun. Pide çok güzel görünüyor. Bende Hatice gibi çok severim bu pideyi yağ ve peynirle beraber yemeyi hımm. nefis olur sıcak sıcak, ellerine sağlık, denemek lazım, sevgiler, iyi hafta sonları..
Ebru

http://ebrulitatlar.blogspot.com

Bu yorumu yazan Ebru Tarih: 4 May?07 Saat: 18:49 |Düzenle
Fidancım siten hayırlı olsun.Daha yeni açtın ama ne kadar çok tarif eklemişsin.Bravo yani.Ellerine sağlık hepsi de birbirinden nefis görünüyor.Bu güsterdiğin performansın bozulmadan siteni daha niiice yıllar sürdürmeni dilerim.öptüm bye

Bu yorumu yazan Belgin Tarih: 4 May?07 Saat: 22:49 |Düzenle
Merhaba Ebru cum ayy ınamıyorum yaa hergun sitelerini ziyaret ettığım insanlarda bana da yorum gelmesıne harıka bısey yanı. Ebru cum ben senı sureklı takıp edıyorum bu arada. Senın (sizin) gibi olabılmem ıcın daha coookkk calısmam lazımm coookk. Pideyı biz gerçekten beğendik cnm tavsiye ederim. Benim bu hafta sonum sanırım cok guzel gececek. İns.sende hayatın boyunca mutlu, huzurlu olursun cnm. Gene gel olurmu???

Bu yorumu yazan Fidan Baydar Tarih: 5 May?07 Saat: 1:16 |Düzenle
Belgin im cnm benım ne ıyı ettın de arkadasının sıtesıne uğradın. Ayrıca cok bısey yok henuz ama ıns.zamanla daha da cok seyler yapmak ıstıyorum siteyle ılgılı. Güzel dileklerin ıcın cok tsk ler. öptüm cnm.

Bu yorumu yazan Fidan Baydar Tarih: 5 May?07 Saat: 1:18 |Düzenle
Selam Fidancım…
Ne güzel bi site bu böyle pespemde.İçim açıldı
hayırlı olsun,şöle bi güsel çeşit çeşit yemekler yaparsın artık bizde bakarız.
Sevgilerimle…

Bu yorumu yazan burcu Tarih: 5 May?07 Saat: 9:02 |Düzenle
Merhaba Fidan Hanım sitenizi ilk ziyaretim ve çok beğendim tarifleriniz harika sitenizin rengide pembe pembe insanın içini açıyor elinize emeğinize sağlık.Bende sizi beklerim görüşmek dileğiyle sevgiler.

Bu yorumu yazan Pastacı Kız Tarih: 5 May?07 Saat: 12:08 |Düzenle
Selam Burcu hn ben pembeyı cok severım hatta bayılırım o yuzden de pembe pembe bende cok sevdım. Herzaman beklerım. Yorumunuz için tsk ler.

sevgili Pastacı Kız öncelıkle hosgeldınız. gelmenız benı cok mutlu ettı. Pembe bence en guzel renk severım yanı. Ben sizi sureklı takıp edıyorum. Sizlerle bısekılde tanısabılmek cok hos. Herzaman beklerım. ( Ben zaten heeeppp sizdeyim:) )

Bu yorumu yazan Fidan Baydar Tarih: 5 May?07 Saat: 21:24 |Düzenle
Sevgili Fidan;o kadar işin arasında bu kadar şahane şeyleri yapmayı nasıl beceriyorsun anlayamıyorum.Seni gıpta ile izliyorum.Çok güzel tariflerin var,ayrıca sitenin düzeni de çok güzel olmuş.İçim açıldı vallahi başarılarının devamını diliyorum.

Bu yorumu yazan Şehnaz Çoban Tarih: 8 May?07 Saat: 14:30 |Düzenle
Sevgili Şehnaz hosgeldın. Walla ev,iş,çocuk derken zaman nasıl gecıyor ben de anlayamıyorum. Ama işte insan mutfağı sadece yemek yapılan yer olarak görunce sanırım hersey daha da zorlasıyor. Ama ben mutfağımı benım hobı odam olarak göruyorum ve her nasıl oluyorsa orası ıcın herzaman bos vaktım var….. İyi dileklerin ıcın de tsk ler. Sitenin rengını ben de cok sevıyorum cnm.Görüsmek üzere. Sevgiler…

Adsız dedi ki...

ben tarifteki 4/1 maya ne demek anlamadım.yanlış mı yazdınız acaba?dört demek isteseniz neden 4/1 diyerek gereksiz uzatsınız? 1/4 deseniz niye yorumlarda kimse yanlış yazdığınızı söylememiş?Bir tek ben mi anlamadım?

fidaneli dedi ki...

merhaba sevgılı adsız:)) 4/1 maya yanlıs yazılmadı.. şöyle açıklamaya calısayım, 42 gr olduğuna göre 1 adet ya maya 10 gr kadar kullanmanız gereklı.. kolay gelsın:))

sevgıler
fıdan