Pages

3 Temmuz 2007 Salı

Sütlü Ekmek

MALZEMELER
1 SU BARDAĞI SÜT
1 SU BARDAĞI SU
3 TATLI KAŞIĞI KURU MAYA
2 TATLI KAŞIĞI ŞEKER
2 ÇAY KAŞIĞI TUZ
2 ÇORBA KAŞIĞI SIVI YAĞ
5 SU BARDAĞI UN (yani elinize yapışmayacak,ama yumusak hamur olana dek)
ÜZERİ İÇİN SUSAM, ÇÖREKOTU
YAPILIŞI
Su ve sütü hafif ısıtın içine şeker, yağ, tuz, elenmiş un ve mayayı koyarak elinize yapışmayan ama oldukça yumuşak bır hamur yapın. Ben ce unu birden boca etmek yerine azar azar koyarsanız daha iyi olur. Unutmayın sonucta hamurunuzun yumuşak olması gerekli. Üzerini örterek ılık bir yerde 2 misli kabarınca ya kadar bekletin (benim vaktim vardı beklettim) ama vaktiniz yoksa kuru maya olduğu icin 20 dk kadar beklemesi yeterli olacaktır. Hamurunuz kabardıktan sonra tekrar cok hafif yoğurup istediğiniz sekli verip yağlı kagıt serilip hafif unlanmıs tepsiye koyun. Üzerine süt sürüp susam serpiştirin ve daha önceden ısıtılmıs 160 derecedeki fırına verin. Üstü hafif kızardığında ekmeğiniz pişmis demektir. Fırından alınca elınızle cok hafıf su serpiştirip bir beze sarın ki ekmeğiniz yumusak kalsın. Afıyet olsun arkadaslar..

11 Kişi ne demiş?:

Adsız dedi ki...

Selam,
Eh o zaman bizde şimdiden anneler gününü kutlayalım Murat akıllılık edip önceden kutlamış kendi damak zewvkine uyacak ekmekler hazırlaman içinde hediyeni almış bu hediye kendine mi yoksa sana mı anlamadım ?

Ekmeğin çok güzel olmuş bizde de var ama pek tutturamıyorum ben. Ellerine sağlık.

Sevgiler.

handan

Adsız dedi ki...

Makinanın markasını öğrenebilirmiyim acaba. Bana da eşim anneler günü hediyesi için almak istiyor. Ama hangi marka alacağımda kararsız kaldım. yardımcı olursanız sevinirim. Bu arada siteniz hayırlı olsun. Çok sıcak, çok içten.

bilge

Adsız dedi ki...

Sevgili Bilge hosgeldın. Bu kocalar warya cok uyanıklar hee. Guya bıze hedıye alıyolar dımı. Ayol bıze alıyolar kendılerı faydalanıyolar heheheh:) Şaka bır yana ben Sinbo istıyordum zaten alısverıse cıkmıstık pazar gunu ben ekmek mk.larını ınceledım tabı yıne bır sure. Sonra çiçek reyonuna gıttım birsürü çiçek aldım kendime bı de baktım bızım arabada ekmek makınası. Sinbo nun 4705 modelı 900gr ve 700 gr ekmek yapılabılıyor. Fiyat olarakta dığerlerıne oranla cok daha uygun ve yanında mutfak terazısı hedıye:)) 2 gundur ekmek yapıyorum walla. Gercı mk yapıyo ya neyse. Dun sabah ıse gelırken ayarladım mesela aksam evin içini bırak apartman mıs gıbı ekmek kokuyordu.Kesınlıkle tavsıye ederım cnm. Tek sorun ekmek kup seklınde cıkıyor. Yatay olmasını tercıh ederdım oysakı…. Ama Moulıneks ın kı fılan yatay fakat epey bı fıyat farkı var. Yardımcı olabılmısımdır umarım.

Fidan

Adsız dedi ki...

canım bende makina almak konusunda kararsızdım…ama senin beğenmen beni cesaretlendirdi…artık almayı düşünebilirim…

ekmek çok güzel miss gibi görünüyor..ellerine sağlık…

disal

Adsız dedi ki...

Disal cim slm. Ne guzel sena bı fıkır vermısım demekkı. Senı cok ıyı anlıyorum cnm bu konuda ben de cok kararsızdım ve epey bı arastırdım. Hem fiyat hem de kalıte acısından bence cok ıyı. Kesınlıkle dusun derım. Sonucta evde kendı ellerınle içine sinerek yedığın ve yedırdığın mıs gıbı ekmeklerın oluyor.

Fidan

Adsız dedi ki...

Çok teşekkür ederim Fidancığım. Moulıneks ve Sinboda kararsızdım. İkisininde pişirme kapı küp. Fazlada bir fiuyat farkı yoktu aralarında. Sinbo 130 ytl. ama hediyesi yoktu. Sahi sen nerden almıştın?

bilge

Adsız dedi ki...

Fidan’cım ekmeğin,poğaçaların ve tabikide çikolataların çok güzel olmuşlar, ellerine sağlık, sevgiler, kolaylıklar..

http://ebrulitatlar.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Bilge cim ben Praktıker den aldım. Ama (yanlıs hatırlamıyorsam) Moulıneks yatay haznelı 2 pervaneli idi fiyadı da 179ytl. Benım aldığım Sinbo nun 4705 modelı 900gr lık olan. 99 ytl + mutfak terazısı hedıyelı. Alalı daha 2 gun oldu cnm. Sen nerde oturuyorsun. Fiyatlar demekkı farklılık gösterebılıyor. Yakınlarda ısen Praktıker den almanı önerırım.
Fidan

Adsız dedi ki...

Ebru cum çok tşk ederim. Özellikle çikolataları yapmanı önerırım. Görüşmek üzere.

Bu yorumu yazan Fidan Baydar Tarih: 8 May?07 Saat: 14:49 |Düzenle
Merhaba, ekmek çok güzel görünüyor ellerine sağlık.



Bu yorumu yazan pembeli Tarih: 9 May?07 Saat: 9:59 |Düzenle
slm Pembeli tsk ederim. Ziyaretin için tsk ler cnm

sadiye dedi ki...

fidan katiyen kabul etmiyorum bu sütlü değil çiçek ekmek. :) ah ah memlekette ekmekler ne güzel tandırlarda yapılırdı bir keresinde onbeş on yedi tane düşünsene fidan annem tandıra vurunca ben arkasından beeehhhhhhhh diye korkuturdum onunda ekmeği elinden düşerdi tandırdaki küllerin içine. diyor nalet gelsin sana yine düşürdün. :) (şaka tabi)ah anne ah yanına gelimde şakayla değil gerçekten nalet gelsin seni çok özledim sütlü ekmeği denerim pazargünü ben ekmeği fırında tepside yapmayı severim. elimde kömbe tarifi de var yazı tura atarım kömbemi sütlü ekmekmi. :) paylaşım için tşk. öptüm seniannesi.

fidaneli dedi ki...

sadıye, walla o ekmeklerın tadına doyulmaz hee:( bırde eksı maya ıle yapılıyor offf... canım cektı sımdı yaa:(( ben uzun zamandır elde ekmek yapmadım:( ekmek makınası cıktı mertlık bozuldu yanı.. ama ıyı hatırlattın yapım bır ara bu guzel ekmeğımı;)