Pages

19 Temmuz 2007 Perşembe

Domates Çorbası

Son zamanlarda bloğum pastalardan geçilmiyor. Ama napiimm pasta işine fena kafayı taktım. Sanırım bundan sonra da daha çok pasta ağırlıklı bir blog olacak. Bu çorbayı dişime kanal tedavisi yapıldığı günlerde yapmıştım. Gerçi eminim çoğunuzun bildiği ve de yaptığı bir çorbadır domates çorbası. Ayrıca benim ve kızımın en sevdiği çorba olmasından dolayı yayınlamak istedim. Malum diş tedavisi süresince yemek yiyemedim. Sürekli sıvı gıdalarla beslendim. Çok şükür tedavi bitti, ama sanırım bende bittim. Neyse ki; diş dr umu değiştirdim de biraz olsun rahatladım. Siz siz olun dr unuzu çok iyi seçin. Aranızdaki iletişimden tutunda, size yaklaşımı, tavrı, herşeyi ile size göre çok iyi bir dr olmalı. Son zamanlarda inalımaz bir tatil isteği duymaktayım. Hatta abartıp şirket içerisinde bile acilen tatile çıkmalıyımm diye şarkılar söylemeye başlamıştım kii; bir haber geldii, 17 Ağustos ta tatile çıkıyoruz arkadaşlar diye.. Yaşasın tatillll.... Hemen tarifi vermek istiyorum arkadaşlar, bebeği olan arkadaşlara bu çorbayı kemik suyu ile yapmalarını öneririm. Kızım çok severdi bebekken, hala daa bayılır. Hatta bir keresinde gecenin bir vakti tutturmuştu annneeeeeee pembe çorba diye. Hala da pembe çorba der.. Nedense kızım kırmızı o , hayırr anne pembe... Ben de gece gece üşendim, hazır çorba yaptım. Yaparken yanıma geldi Özge ve dediki; anneeee pembe çorba yapmıosun sen. Kızım yapıyorum bak istersen dedimm.. Ama annee pembe çorba kokmuokiiiiiiiiiiii buuu ben istemem... Hadi bakalımm o çorbayı içmedi tabii ve ben yeniden istediği gibi yapmıştım. İşte tarifi;
Malzemeler
2 domates (kabukları soyulmuş rendelenmiş)
2 çorba kaşığı salça
Çeyrek çay bardağı sıvı yağ
1 tepeleme yemek kaşığı un
1 tablet tavuk bulyon
tuz
5 su bardağı su
Yapılışı
Sıvıyağda unumuzu kokusu çıkana kadar kavuralım. Daha sonra salçamızı ve rendelenmiş domateslerimizi ilave edip birkaç dakika daha kavurmaya devam edelim. Yavaş yavaş suyumuzu ilave edelim. Bulyon ve tuzumuzu katıp, kaynayana kadar karıştıralım. Kaynadıktan sonra blendırdan geçirelim. Ben bu aşamadan sonra birkez de tel süzgeçten geçiriyorum. Çünkü çok minikte olsa pütürler kalabiliyor süzgeçten geçtiği vakit tamamamen pürüzsüz oluyor..
Not: Ben çorbayı sulu sulu sevmiyorum. Verdiğim ölçülerle koyu bir çorba elde edeceksiniz. Eğer size çok koyu gelirse istediğiniz miktarda su ilave edebilirsiniz. Aslında bir de ; ben küp şeklinde ekmek doğrayıp teflon tavada kızartıp bir de kaşar rendeleyip çorbama katıyorum. Fakat evde kaşar kalmamıştı ve kıtır ekmekleride ben yiyemeyeceğim için çorbam bu haliyle kaldı. Size kaşarlı ve ekmekli denemenizi öneririm.

5 Kişi ne demiş?:

gezicini dedi ki...

sevgili fidaneli
sizi ziyarete geldim, pek hoş sayfanız ve tarifleriniz varmış. bu çorbayı benim gibi bir beceriksiz bile yapabilir, elinize sağlık.
sevgiler
gorki

Adsız dedi ki...

sevgili gezicini hoşgeldiniz. sayfamı ve tariflerimi beğenmenize çok sevindim. evet bu çorba hem çok prattik hem de çok lezzetlidir. şimdiden ellerinize sağlık.. (gerci bu sıcaklarda pek tercih edilmoyor ama neyseeee)
görüşmek üzere :)
Fidan

Adsız dedi ki...

Fidannn !! Şu çorbadan bi kase alsam ben ya..Bugün bana nolduysa acaip başım ağrıyo ve bi dinginlik çöktü..
Bu arada beni linklerine eklemene çok sevinirim , sormana bile gerek yok.

Adsız dedi ki...

Aha buldum !! Nazar değidi bana :)
Bütün enerjim çekildi yahu...

Adsız dedi ki...

Burçin cim havalardan sanırım. ben de varya gözümü acamıyorum desem yerı yani. seni hemen linklerime ekliycem arkadaşım. yaff ıkımıze birden nazar değmiş olabilirmi??
Fidan