Pages

3 Temmuz 2007 Salı

Tuzlu Tavuklu Pasta

Malzemeler 1 tavuk göğüs 1 pk tost ekmeği yoğurt mayonez 3 diş sarımsak 1 su bardağı ılık süt (ekmekleri ıslatmak için) karabiber köri tuz Süslemek İçin nane yada kekik pulbiber mısır taneleri maydonoz (yada dereotu) Yapılışı Tavuk göğüsü iyice haşlayalım. Haşlandıktan sonra robotumuza alıp 3 diş sarımsakla birlikte iyice çekelim. Yoğurt ve mayonezimizi karıştıralım ve bir kısmını üzerine sürmek için ayıralım. Çekilmiş tavuklarımızı yoğurt+mayonez karışımı, karabiber, köri ve tuz ilave ederek karıştıralım. Tost ekmeğini alıp 1 çorba kaşığı süt ile ıslatalım. Daha sonra üzerine tavuklu harcımızdan koyalım. Tüm ekmekler bitene dek aynı işlemi yapalım. Ekmekler bittiği vakit kocaman yüksek bir ekmek kuleniz olacak. Ekmeğin en altındaki ve en üstündekini elimizle iyice kavrayıp tabağımıza yerleştirelim. Ayırdığımız yoğurt+mayoze karışımı ile (karışımdan yine birazcık ayırın) kaplayalım. Strec filme sarıp 1 gece buzdolabında bekletelim. Servis yapacağımız zaman ayırdığımız karışımla takrar streç filmin yapıştığı yerleri düzeltelim. Sonrasında ise istediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz. Ben bu tarifi fiiiii tarihinde sevgili ufukmutfakta da görmüştüm. Aklımda kalan tek şey görüntüsü ve tavuklu olduğuydu. Ben de aklımda kaldığı kadarıyla ve birazda kendimden eklentiler yaparak ortaya çıkardığım şekli ile servis yaptım. Tadı yiyenlerin dediğine göre çoookkk güzelmiş…. Not: Tuzlu pastanızı verevine kesmenizi öneririm. Hatta tavuklu karışımın içine biraz da ketçap eklerseniz, kestiğinizde içi de renkli görünür. Ve tadı da hoş olur bence.. Offff yaaa bu neden benim aklıma şimdi geldi kiiii:( Bu arada miktar vermediğimin farkındayım. Çünkü herkesin damak tadı farklı. Kim ne kadar isterse miktarlarla o oranda oynayabilir tabiiii………….

2 Kişi ne demiş?:

Adsız dedi ki...

SLM
BEN BAHAR IN İŞ ARKADAŞI SEVİLL
SİTENİZ ÇOK SÜPERR
TARİFLERİNİZ DE BENCE
DAHA DENEMEDİM AMA MUTLAKA DENİYCEM
KESİNLİKLE
SİZİN KADAR USTA DEĞİLİM AMA İNŞ.
İLERİDE OLURUMM
ÇÜNKÜ YEMEK YAPMAK ÇOK ZEVKLİ BİR İŞ

Adsız dedi ki...

Sevil hn slm lar. Güzel sözlerınız ıcın tsk ler. Umarım tarıflerı denersenız beğenırsınız :) bana da bıldırırsenız sevınırım.. Hatta bırgun buyrun mısafırım olun tadına bakma sansınız olsun heheheh... Ustalık demıssınız saolun, fakat emın olun ben daha yolun cok basındayım. fakat zevklı bır uğras olduğu konusunda hemfıkırız...
Görüsmek uzere
Fidan