Pages

2 Temmuz 2007 Pazartesi

Hasanpaşa Köfte, Şehriyeli Pilav, Rus Salatası, Mayonez

Pazartesi gününden beri hayatım alt üst oldu diyebilirim. Kayınpederim hastanede yatıyor ve ne zaman çıkacağı henüz belli değil. Derken anneannem yine fenalaştı biz iki arada bir derede koştururken Salı gecesi de babam trafik kazası geçirdi. Artık hastane yüzü görmek kokusunu duymak bile istemiyorum. Babam ufak sıyrıklarla kazayı atlatmış. Çok önemli birşey yok Allah tan. Hergece hastaneye gidiyoruz ve eve çok geç geliyorum. Dolayısıyla şu sıralar mutfağa pek giremiyorum maalesef. Bu yemeği geçen hafta sonu yapmıştım, eşimin isteği üzerine. Belki bilmeyeniniz yoktur ama olsun hiçbir şey eklememektense dimi ama:) Hastane ve ev arasında koştururken düşündüm de, yaşlı olmak, birilerinin yardımına ihtiyacınızın olması ne kadar zor olsa gerek. Biz şimdiler de sanırım bunu anlayamıyoruz. En azından ben hiç yaşlanmayıp hep böyle kendi kendime yetecekmişim gibi hissediyordum. Ama farkettim ki işin aslı ne yazıkkı öyle değil. Ruhunuz genç kalsa da vücudunuz siz istemeseniz de yaşlanıyor. Nerdeyse yolun yarısına gelmiş biri olarak içim çok acıdı arkadaşlar. Hepimiz istemesekte yaşlanacağız. O yüzden, şimdi çok daha fazla çalışıp ileri de kimseye yük olmamam gerektiğini farkettim. Bu kişiler her ne kadar sizin çocuklarınız olsa da sonuçta herkesin kendince bir hayatı ve bu hayatta ki zorlukları mevcutken bir de ben onu üzüp, zora sokmamalıyım. Bir de yaşlandıkça aynı çocuk gibi oluyorsunuz kii, en çok can sıkıcı olan tarafı da sanırım bu yaşlılığın. Kesinlikle söz geçiremiyorsunuz. Hiç bir şekilde bunu kabullenmiyorlar. Sonuçta o hastalanıyor siz de hem üzülüp, hem koşturup, hem de yorulduğunuzla kalıyorsunuz. Neyse, ben bi an önce tarifleri vereyim; Birde ben çok uzun zamandır dışardan mayonez almıyorum arkadaşlar. Mayonez tarifini de ekliycem. Belki siz de denersiniz, hatta denerseniz artık dışarıdan mayonez almayabilirsiniz benim gibi…….. Malzemeler Yarım kilo kıyma 1 soğan Yarım ekmek içi (ıslatılmış) 1 yumurta Yarım çay kaşığı kab.tozu yada karbonat (annemden kalma bi alışkanlık bu ben de, köftelerim hep kocaman oluyor) Karabiber Kimyon Tuz İsterseniz sadece köfte harcıyla da hazırlayabilirsiniz ya da ekmek içi yerine galeta unu katabilirsiniz tabii, ama ben bir türlü bu şekilde hazırlamaktan vazgeçemiyorum. Çünkü böylesi bence çok daha lezzetli oluyor….. İçine Kaşar rendesi 1 kavanoz garnitür Üstüne Patates püresi yani 4 adet patates 1 su bardağı süt Kaşar Çok az karabiber İsterseniz azıcık hindistan cevizi 1 tatlı kaşığı margarin Kıymamı tüm malzemeleriyle yoğurdum. Mandalina büyüklüğünde parçalar alıp elimde yuvarladım, elimi birazcık ıslatıp sol elimde kıymayı tutup sağ elimin baş parmağıyla içini oydum ve minicik saksı köfteler elde ettim. Çok hafif yağlanmış tepsiye sıraladım. Patates püresi için; pateteslerimi soydum küpler halinde kestim. Üstüne çıkacak kadar su ilave edip haşladım. Haşlandıktan sonra margarini ilave edip ocak üzerinde 2 dakika kadar tuttum ki, margarin kokusunu yerken hissetmeyelim. İçine kaşar, tuz, karabiber ve süt koyup hepsini blendırdan geçirdim. (bu malzemelerin ölçüsünü vermiyorum istediğiniz kadar koyabilirsiniz) Ben birazda içine hindistan cevizi ekliyorum dolayısıyla süt kokusunu engellemiş oluyorum. Garnitürü bir süzgece boşaltıp yıkadım ve iyice süzülmesini beklerken hazırladığım köftelerimi fırına attım. Yaklaşık 5 dakika sonra fırından alıp içine bir tatlı kaşığı kadar kaşar rendesi, onun üzerine garnitür (köftelerinizin aldığı kadar) koydum. Fırınımı max. dereceye getirdim. Çok az sıvıyağda 2 çorba kaşığı salçayı kokusu çıkana kadar kavurup 2 su bardağı su ekledim. Salçalı suyum kaynadıktan sonra içine tuz, karabiber koyup ateşten aldım. Köftelerimin üzerine bu suyu döküp fırınladım. Yaklasık 40 dakika sonra fırından alıp üzerine patates püresi ve bir tutam kaşar rendesini en üste koyup kaşarlar eriyene kadar fırınladım. Biraz uzun ve karışık anlattım sanırım :) Bence ancak hafta sonları bol vakitte yapılacak bir yemek ama çok lezzetli harcadığınız zamana ve emeğinize kesinlikle değiyor… Tel Şehriyeli Pilav Yemeğimi fırınladıktan sonra pilavımı yaptım. Pilavı ben haşlayarak yapıyorum şöyle kii; Malzemeler 2 su bardağı pirinç Yarım su bardağı tel şehriye 3 su bardağı su 1 adet tavuk bulyon tuz 2 - 3 damla limon suyu yarım çay bardağı sıvı yağ 1 tatlı kaşığı margarin Pirinçleri yıkayıp süzgeçte bekletiyorum. Tencereme marg. ve sıvı yağımı alıp şehriyelerimi kahverengi olana kadar kavurup üzerine soğuk suyumu ve limon suyunu ilave edip tuzunu, bulyonu koyup suyu kaynatıyorum. Su kaynadıktan sonra içine pirinçlerimi atıp sadece bir kez karıştırıp ocağın altını kısıp kapağı kapalı olarak suyunu tamamen çekene dek hiç açmıyorum. Suyunu iyice çektikten sonra ocağı kapatıp kağıt havlu koyup demlendiriyorum hepsi buuuu…… Ben büyük kavanoz garnitür almıştım dolayısıyla garnitürümün yarsından fazlası arttı ben de baktım ki dolapta salam ve salatalık turşusu da var eeee zaten benden mısır nerdeyse eksik olmaz o zaman dedim hadi Rus Salatası yapayım. Ama birde baktım mayonezim bitmiş. Hemen önce mayonezimi yaptım; Mayonez 1 yumurta Yarım limon suyu 1 çorba kaşığı sirke 1 çay kaşığı tuz Sıvıyağ (1 su bardağı kadar) Yumurtayı mutfak robotuna alıp çırpıyorum. Malzemeleri yukarıdaki sıra ile teker teker ekleyip robotun en hızlı devrinde çırmaya devam ediyorum. Sıvıyağı robot çalışırken çok incecik ekliyorum arada bir kıvamını kontrol ederek tabii. Yapımı gerçekten çok kolay tek püf noktası yağı ilave etmekte. Mayonezim kapalı bir cam kavanozda 1 ay kadar tazeliğini koruyor.. Bir de; mayonezinizi mikserle yaparken çok zorlanırsınız arkadaşlar hatta mayoneziniz olmayabilir bile o yüzden kesinlikle mutfak robotunda yapmanızı öneriyorum. Rus Salatası Garnitür Salam Mısır Kornişon tursu Maynonez Tuz 2-3 damla limon suyu Salamları kibrit çöpü şeklinde dilimledim. Turşularımı küçük küpler halinde doğradım. Diğer malzemeleri de ekleyip güzelce karıştırdım. Benim 5 dakikamı bile almadı bu salatayı yapmak. Malzemelerde ölçü özellikle vermedim. Birde mayonez tadını çok fazla almak istemezseniz içine 1 çorba kaşığı yoğurdun katı tarafından ekleyebilirsiniz… Ayy şimdi farkettim de nerdeyse bir haftadır birşey ekleyemiyorum ya ben, abartıp nasılda uzuunnn uzzuuunnnn anlatmışım.. Siz bukadar uzzuuunnnn olduğuna bakmayın bütün bunları yapmam, sofrayı hazırlamak dahil 2 saatimi aldı. Gözünüz korkup ayy bu yemekle bu kadar uğraşılmaz demeyinn..

19 Kişi ne demiş?:

Adsız dedi ki...

ÇOK GEÇMİŞ OLSUN FİDAN …ALLAH Bİ DAHA GÖSTERMESİN CANIM.KENDİNE İYİ BAKK.YEMEKLER NEFİS TADI DA ÖÖLEDİR. ÖPTÜMMMM..

BİLGE

Adsız dedi ki...

Fidan’cım çook geçmiş olsun canım. Herşey üstüste gelmiş maalesef. İşin zor. Allah kolaylık versin. yemeklerde şahane. Ellerine sağlık, inşallah biran önce herşey rayına girer, sevgiler, selamlar…

http:/ebrulitatlar.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Fidancım geçmiş olsun canım.Yemeklerin de çok güzel ellerine sağlık.Maşallah ne kadar hamaratsın.İnşallah biranönce kayınpederin de sağlığına kavuşur.Baban ufak sıyrıkla kazayı atlattığına göre umarım hastanede değildir şimdi.kendine iyi bak öptüm

Belgin

Adsız dedi ki...

Bilge cim, Ebru cum ve Belgin cım hosgeldınız. Hepinize geçmiş olsun dilekleriniz için tşk. ederim.
Şu sıralar dualarınıza çok ihtiyacım var arkadaşlar sizden yardımınızı, yani dualarınızı istiyorum.
Hepiniz kendinize iyi bakın.

Fidan

Adsız dedi ki...

Merhaba, gerçekten çok üzüldüm geçmiş olsun. Yemekler çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık
Pembeli

Adsız dedi ki...

fidancım çookk geçmiş olsun cnm yemekler süperrr kendine iyi bak üzme kendini

aslıhan

Adsız dedi ki...

Pembeli cim ve Aslıhan cım sağolun. Şu anda ıkısı de evdeler hast.den cıktılar. Ama sanırım asıl ıs bundan
sonra başlıycakk….. Yemekler içinde sağolunn.
Fidan

Adsız dedi ki...

FİDANCIM MERHABA SENİN KADAR NARİN SICAK HOŞ SAMİMİ VE MUHTEŞEM OLDUĞUNU

BİLDİĞİM SİTENİ ZİYARETİM SIRASINDA AİLENDE YAŞANAN HASTALIK VE KAZA HABERLE

RİYLE İLGİLİ YAZDIKLARINI OKUDUĞUMDA SARSILDIM VE ÇOK ÜZÜLDÜM…

ÖNCELİKLE GEÇİRDİĞİN KÖTÜ GÜNLERİ UNUTUP BİRDAHA YAŞAMAMANI DİLİYORUM HEPİNİZE

BÜYÜK GEÇMİŞ OLSUN…

İYİKİ SENİN GİBİ DEĞERLİ BİR ARKADAŞIMLA AYNI İŞ YERİNDE ÇALIŞMA FIRSATINI BULMUŞUM

SİTEN SÜPER ÖTESİ SENİN GİBİ SAMİMİ VE ŞEKER BAŞARILARIN DAİM OLSUN…

SENİ VE KIZINI ÇOK ÖPÜYORUM BUNDAN SONRA SİTENİ SIK SIK ZİYARET EDECEĞİM BEN HEP

YANINDAYIM SAKIN UNUTMA …. SEVGİLER …
SECİL

Adsız dedi ki...

Fidan büyük geçmiş olsun. Çok şaşırdım ve üzüldüm. Baban da anneannende evdeler sanırım.
Anneannen şimdi nasıl? Dayımın geçirdiği kaza nasıl olmuş? Ay ne soracağımı da şaşırdım birden.
Sana katılıyorum canım yaşlı olmak birine muhtaç olmak da çok zor fakat onu bakan kişiler içinde çok zor bi durum. Çünkü insanın elinden gelen tek şey onu iyi şekilde bakmak olabiliyor sadece. İnsanın içi
acıyor. Beni detaylardan haberdar edersen sevinirim. Bu arada kayınpederin içinde Murat’a geçmiş dileklerimi ilet canım.Annene de geçmiş olsun diyorum. Ayrıca yemeklerin her zamanki gibi mükemmel. Kendine
iyi bak. Tekrar geçmiş olsun.

özlem

Adsız dedi ki...

Cok Cok Gecmis olsun :s Anneannem annemlerde gecmis olsun dileklerini iletiyorlar Fidan abla..Öptüm

merve

Adsız dedi ki...

Seçil cim güzel arkadaşım hoşgeldin. Güzel sözlerin ve iyi dileklerin için çok teşekkür ederim. İnan ben de seninle aynı duyguları paylaşıyorum cnm. Birlikte çok uzun yıllar çalışmak isterdim ama kısmet böyleymiş. Beraber çalıştığımız firmaya, bana seni kazandırdığı için tsk borçluyum sanırım… Her ne kadar sürekli bir arada olmasak ta
senin başım ne zaman dara düşse yanımda olduğunu biliyorum ve içim rahatlıyor. Ayrıca
tabii kii bende herzaman senın yanındayım arkadaşım. Her zaman beklerimm.
Kendine iyi bak.

Özlem abla slm. Panik yapmana gerek yok, babam şu anda sapasağlam sadece biraz sekerek yürüyor hepsi o.. Gecmiş olsun dileklerini ieticemm hepsine.. Allah beterinden korusun demekten başka yapılacak birşey yok. Biraz zaman gerekli sadece tamamen toparlanması için(aslında bence bu daha iyi, çunku babam sürekli evde) öptüm…

Merve cim slm tatlım. Çok tşk ederim cnm. herkese slm. Dileklerinizi de bizzat ileticem cnm.
Bende seni öptüm…..

Fidan

Adsız dedi ki...

Fidan’cığım çok çok geçmiş olsun ve de Allah yardımcınız olsun..
Tarifler ve resimler gene iştah açıcı güzellikte..Ellerine sağlık..sevgiler..
http://keyiflimutfak.blogspot.com/

Adsız dedi ki...

fidancım merhaba. yemeklerin yine harika ailene tekrar geçmiş olsun kendini üzme her şey geçer yeterki can saglıgı olsun.kendine iyi bak.

haticealtınışık

Adsız dedi ki...

Babanın iyi olduğuna sevindim. Anneannen nasıl oldu canım iyidir inşallah. Annene allah
yardım etsin çok zor bi durum. Kayınpederin nasıl oldu? Bu arada Can’ın da babaannesi vefat etti bu sabah bizde şu an başsağlığı ziyaretinden geldik. Yarın defnedecekler.
Kendinize iyi bakın herkese selam söyle. Anneannen inşallah en kısa zamanda daha iyi olur.
Öptüm canım hoşçakal…

özlem

Adsız dedi ki...

Tuğba cım ve Hatice cim slm. Çok tsk ederim.Sizlerin desteği inanın çok ıyı gelıyor.Herşey ıcın sağolun. Görüşmek uzere..

Özlem abla merhaba.. Sizin de basınız sağolsun. Bu arada Merve, tahmın ettığın kısı…
Fidan

Adsız dedi ki...

slm fidancım; hangi birine geçmiş olsun diyeceğimi bilemedim nedir bunlar sırayla cidden üzüldüm
Allah daha kötü şeyler yaşatmasın inşallah…
esra

Adsız dedi ki...

Esra cım merhaba, çok tşk ederim. Allah hiç kimseye, hiç birimize kötü şeyler yaşatmasın inş.
Gerçekten son zamanlar da sıkıntım çok. Görüşmek üzere.
Fidan

Adsız dedi ki...

FIDANCIMMM KOFTEYI YAPTIM HARIKA OLDU EŞİMDE COK BEGENDI OOOOOOO SÜPER OLDU
ŞEKERIM YEMEDE YANINDA YAT DICEM AMA VALLA BEN YEDIM ÜSTELİK KOCİŞİMDE
ÇOK BEGENDI ENFES OLMUŞ DEDI.. KOFTEYI EVDE HAZIRLAMAK YERINE YA KOFTE HARINDAN
YAPARDIM YADA HAZIR KOFTE ALIR KIZARTIRDIM AMA BU KEZ ÇOK FARKLI OLDU VALLA
SAOL CANIM BU TARIFI BIZIMLE PAYLAŞTIGIN ICIN TEKRAR ELLERINE SAĞLIK CANIM
MINIK ÖSKECİMDE BIR AN EVVEL INSALLAH ESKI SAGLIGINA KAVUSUR BEN ANNE
OLMADIGIM ICIN SENIN DUGYULARINI ANLAYAMAM AMA ALLAH SENINDE YARDIMCIN OLSUN
CANIM ANNELIK BÖLE BISEY ISTE SANIRIM FEDAKARLIK OZVERI EMEK SEVGI ISTEYEN BİŞİ
SENI KIZINI KOCAMAN ÖPÜYORUM CANIM.. GORUŞMEK UZERE
askın

Adsız dedi ki...

Aşkın cım slm. Ellerine sağlık cnm. Beğenmenize çok sevindim. Ben hazır köfte harçlarını pek sevmiyorum nedense. Bu şekilde hazırlayınca sanki daha bi lezzetli oluyor. Hastalar ayaklandılar cnm. Anne olmak hem dünyanın en zevkli, hem de en zor işlerinden biri (anne olunca anlarsın) ama Allah bu inanılmaz duyguyu isteyen herkese yaşatsın. Köfteyi annem hep bu şekilde hazırlardı (ama soğansız)Bana da öğrettiği için anneme tşk ler. O kadar da zor değilmiş değilmi??? Afiyet olsun cnm. Ayrıca yorumun için de saol
Fidan