Pages

3 Temmuz 2007 Salı

Mikrodalga’da Islak Kek

Malzemeler 3 yumurta 1 su bardağı süt 2 su bardağı şeker 1 su bardağı sıvıyağ 3 çorba kaşığı kakao 1 pk kabartma tozu 1 pk vanilya 2 su bardağı un Yapılışı Yumurta ve şekeri, şeker eriyene dek çırpalım. Daha sonra un ve kabartma tozu hariç tüm malzemelerimizi çırpıp bu sıvı haldeki kek hamurundan yaklaşık 1,5 su bardağı kadarını ayıralım. Un ve kabartma tozunu katıp önceden hafif ısıtılmış 160 derece deki fırında 15-20 dk pişirelim. Fırından çıkınca dilimleyip daha önceden ayırdığımız sosu üzerine döküp içine çekmesini sağlayalım. Eveeeetttt bu benim herzaman yaptığım ıslak kek (anneme göre de Kunta Kinte çok komik dimi) tarifi. Biz çok seviyoruz ve bana normal keklerden çok daha kısa sürede piştiği ve içi ıslak olduğu için hem daha kolay hem de daha lezzetli geliyor. Ancaaakk; uzun zaman önce mikrodalga da da kek yapılabileceğini duymuştum. Ama ben bir türlü cesaret edipte denemedim. Belki de mikrodalga nın sadece çözdürme işine yaradığını düşündüğüm için işime gelmedi. Ama Yemek Biz grubunda sevgili Figen’in 5 dk da ıslak kek yaptığını görünce ben de ne olursa olsun denemeliyim dedim. Ve bu kaçıncı mikroda ıslak kek yapışım bilmiyorum. Öyle kolay ve kısa sürede oluyor ki, inanamazsınız. Çay bile yetişemiyor yani. Not: Yukarıda ki ölçüler minifirın tepsisine göre verilen ölçülerdir. Ben mikroda yaptığım zaman yumurtaları 2 adet kullanıp diğer ölçüleri yarıya indirip, küçük kare borcam da pişiriyorum. O zaman yarı ölçüler tam geliyor. Ben sosunu bu defa 2 bardağa yakın ayırdım. İçi oldukça ıslak bir kekim oldu. Veee mikroda kekim pişerken ben de mutfakta oturup bı yandan çayın demlenmesini beklerken bi yandan da kekimin bu kısacık süre içinde nasıl kabardığını izliyorum. Ben kekimi 7 dk pişiriyorum. Normal fırında da 20 dk içinde pişiyor.

0 Kişi ne demiş?: