Pages

2 Temmuz 2007 Pazartesi

Pufidik Poğaça

Bu poğaçalar mmmmhhhh çok lezzetli, yumuşacık üstelik hamuru da oldukça bereketli. Ben bu hamurdan pizza ve pide de yaptım ve evdekilerden şöyle bir tepki geldi; lütfen bundan sonra pizzaları filan bu hamurdan yaparmısın?? diye…..Hamurun diğer bir özelliği de özellikle artan poğaçaları filan genel de mikrodalga da ısıtırım ve bazen mayalı hamurlar sertleşiyorlar. Ama bu hamur kesinlikle sertleşmiyor. Yani benim favori hamurumdur kendileri….
Malzemeler;
4 çorba kaşığı şeker
4 çay kaşığı tuz
1 su bardağı sıvı yağ
1,5 su bardağı süt
Yarım su bardağı su
1 adet yaş maya(42 gr)
Aldığı kadar un
(yaklaşık 5,5 - 6 su bardağı kadar)
1 tatlı kaşığı mahlep
Üzerine;
1 yumurta sarısı
Susam
Yapılışı;
Sütü ılıttıktan sonra mayayı ve şekeri içine atıp mayanın kabarması için 10 dk kadar bekleyelim. Daha sonra su, tuz, yağ ve mahlebi koyup elimizle ya da mikserle karıştıralım. Unu azar azar ilave edelim. İşte püf noktası da burda zaten. Unu eleyerek koyarsak sonuç daha iyi oluyor. Un miktarını yaklaşık olarak verdim, çünkü; hani o bildiğimiz kulak memesi kıvamı varya, ondan daha yumuşak olmalı. Yani hamurumuz ne çok cıvık ne de çok sert olacak. Hamur birazcık elimize yapışan kıvamda yumuşak olmalı. Ama çokta cıvık olmasın fırından alınınca çökebilirler (hamura şekil verirken elimizi yağlarsak elimize yapışmaz) Hamurumuz hazırlanınca istediğimiz harcı koyup istediğimiz şekilde kapatalım. Yağlı kağıt serili tepsimize dizip üzerine yumurta sarısı sürelim. (Hatta yumurta sarısına birkaç damla yağ ve bir tutam şeker ilave ederseniz sonuç daha iyi oluyor) Üzerine susam serpip ılık bir yerde yaklaşık bir saat kabarmasını bekleyelim. Kabaran poğaçalarımızı 170 derece önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirelim. Fırından aldığımız poğaçalarımızın üzerine elimize yarım su bardağı kadar suyu sıçratarak serpiştirelim… Daha sonra tepsiden alıp sofra bezine saralım.. Hepsi buuu….. Eeeeee o zaman ; ellerinize sağlık ve deee afiyet olsunn diyeyiimmmm……

4 Kişi ne demiş?:

Adsız dedi ki...

elticim eline sağlık acıktırıcı görünüyorlar hafta sonu sanırım yazlığa gidiyoruz o yüzden
toparlanmaya başladım. Malum sebepten de dinlenerek hazırlanabildiğim için herşey yavaş ilerliyor
o yüzden bugünlerde yapamam poğaçanı ama not alıyorum şimdi , kesin orada denerim. Görüşürüz
canımcım…

fidaneli dedi ki...

Eltim hosgeldın. Ayy sen bence bır sure bu tur sıtelerı dolasma (malum canın fılan ceker) Yazlıkta bol bol dınlen cnm. Annecın de sana yardım eder zaten, hele de sımdı hıc kıyamaz kızına ne ıstersen yapar dımı
Kendıne ve fındığına ıyı bak cnm.
Fıdan

Adsız dedi ki...

Merhaba Fidan,
bu aksam pufidik pogacalardan yaptim ve sonuctan cok memnun kaldim dogrusu. Benim pogaca denemelerim pek basarili bir sonuc vermezdi herzaman ama bu tarif artik benim demirbasim olsun. Esim de zaten pek sever hamur islerini. Ben ic olarak buzlukta son lahmacun yapimindan lahmacun ici koydum ve alti tanesini de minik lahmacun olarak hazirladim. Denemek isteyen tüm arkadaslara öneririm siddetle. Eminim onlarda basarili olacaklardir. Güzel tariflerin icin tekrar tesekkürler. Tekrar görüsmek üzere.

Selamlar ver sevgiler

Kevser

fidaneli dedi ki...

Sevgili Kevser hn hosgeldiniz. Pufidik poğaça yı ben de çok sık yaparım. Yani anlayacağınız benim de demirbaşımdır kendileri .. Tarifi deneyip beğenmenize inanin çok sevindim. Ellerinize, emeğinize sağlık. Bu arada ben de lahmacun yapıyorum, ama sizin tarifinizi de merak ettim doğrusu.
Tekrar görüşmek üzere..
Fidan