Pages

2 Temmuz 2007 Pazartesi

Kolaymı Kolay Kurabiye

Malzemeler
Yarım su bardağı sıvıyağ
Yarım pk margarin oda sıcaklığında(ben Hüner kullandım)
5 çorba kaşığı pudra şekeri
150 gr fındık
1 pk vanilya
aldığı kadar un
(yaklaşık 3 su bardağı)
Yapılışı
Sıvıyağ ve pudra şekerini elinizle krem haline getirin (yada cırpın) Fındıkların yarısını robottan geçirip ufalayın. Margarini, ufalanmış fındıkları katıp azar azar un ekleyerek elinize yapışmayan bir hamur elde edene dek yoğurun. İsterseniz hamuru 2′ye bölüb bir kısmını benim yaptığım gibi kakaolu da yapabilirsiniz. Hamurunuzdan ceviz iriliğinde parçalar alıp içine bütün bir fındık koyup yuvarlayın. Yağlı kağıt serilmiş tepside önceden 160 derecede ısıtılmıs fırında 20 dk pişirin. Bu kurabiyeyi aslında sevgili kuzicim Eylem çok güzel yapar. Eşinin göbişi de şişeerrr… Aslında bizim sülalenin damatları evlenmeden önce gayet zayıf insanlardı. Bizlerle evlendiler veeeee artık hepsinin göbişi varrr.. Ne diyeyim sanırım mutfak merakı hepimizde mevcutt..
Eylem’in tarifi ise
8 kahve fincanı un
1 kahve fincanı pudra şekeri
100 gr fındık
1 pk margarin
Kuzicim fındıkları sadece içine koyuyor. Ve sıvıyağ kullanmıyor. Seçim sizinn.. Her haliyle güzel, pratik yani kolaymı kolay bir kurabiye. biz tabii herzaman ki gibi Özge mle beraber yaptık kurabiyelerimizi. Hatta fotoğraftaki büyük olanı kızımın yaptığıdır. İyide şekillendirmiş kıvırcığım…

13 Kişi ne demiş?:

Adsız dedi ki...

“sanırım mutfak merakı hepimizde mevcutt”

Kesinlikle bu sozune katiliyorum Fidan abla :)) Sulalenin el marifeti ve tadi var..:)))
merve

Adsız dedi ki...

fIDANCIM NABER :))) Kurabiyenin kolayligi tam bana gore vallahi:0 sanki un kurabiyesi gibi geldi bana, tadi sanirim benzer bisey, deneyecegim cunku kolay dedim ya :))) Bugun hafta sonu olusu nedenile esimle bol bol yuruyus yapip, alisveris ettik. su an aksam yemeginden sonra da oldugum yerde cokuvermisim yorgunluktan:))) tarif icin ellerine saglik gercekten, boyle kolay tarifler koyarsan eminim ziyaretcin coook artar:) cunku cogu insan calistigi icin, vakit nakittir di mi :))) Canim sana ben buradan sevgilerimi yolluyorum, kendine iyi bak
Sevgilerimle
Cicek :))

Adsız dedi ki...

Çiçel cim hoşgeldin. Merak ettim seni nerelerdesin? Çok yoğunsun sanırım. Evet un kurabiyesi .Ben kakao ve sıvıyağ ilave ettim ya içine çokta güzel oldu ve dediğin gibi kolay. Denersen bana da bildirirmisin sonucu, ayyy çatlarım da ben:) . Ne güzel yorgunluk o öyle Çiçek cim , walla ben bu hafta sonu da mutfakla uğraştım (yani temizliği ile ) işte biraz da şeklini değiştirdim filan. Keşke ben de senin gibi gezmekten yorulsaydım. Doğru öylüyorsun walla, çalışan kişiler için vakit çok önemli, önerini dikkate alıcam canım. (sen gene de çok gezme hee, çok yorma kendini)
Görüşmek üzere
Fidan

Adsız dedi ki...

Fidoşcum.. Ben geçenlerde aynı tarifle farklı kurabiyeler yaptım.. Hamurun içine fındık ezmesi,ceviz kakao ve fındıkları karıştırdım. Büyük yassı ve yuvarlak kurabiyeler yaptım. Üzerine de pudra şekeri ve çok az kakao karıştırarak döktüm. Güzel oldu. Gerçekten kolay bir kurabiye..
eylem

Adsız dedi ki...

Fidan’cım çok güzel olmuş kurabiyelerin, özge ve senin ellerine sağlık canım, afiyetler olsun, sevgiler..

http://ebrulitatlar.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Eylem cim, ellerine sağlık cnm. Yaptıklarının güzelliği kocacığının göbişinden belli … Heee; bi de şu sizde yediğimiz pideler varya harikaydı , bi ara görüşelimmmm….

Ebru cum çok tsk ederim. Yalnız Özge ninkiler çok daha lezzetliydiler.. Görüşmek üzere..

Fidan

Adsız dedi ki...

Buralardayim canim:)) Bugun buranin olen askerlerin ruhuna bir gunluk tatil vardi, dolayisi ile esim evde idi. Ama ben part time bugun gitmek zorundaydim cunku malum otel isi Saat 4 pm gibi eve donup, aksam yemegi de hazirdi bir gun oncesinden, kofte filan, taze z.yagli fasulye bir de pilav yaptim hemen. Yemek sonrasi hemen senin bu tarifi yaptim ve cok cok guzel oldu:)) Dedigin gibi benim esimin de gobisi sistikce sisiyor:) ama Allahtan ogle tatillerinde basket filan oynuyor. Benim esim Amerikali oldugu icin bizim Turk mutfagina hasta yani cok seviyor, ozellikle mucver ve karniyarik :)))Gercekten tsk ederim guzel ve kolay tarif icin sana:)) Haaa bu arada eger sevgili Selin ile tel. konusmasi filan yapiyorsan lutfen iletir misin su mesajimi “” Selinnnn nerede benim kolay ve light cheesecake:))) yani tarifi :))) Haydi sekercim birazdan kahve saatimiz bizim esim ile Tv karsisinda , elbertte kurabiyem de yaninda olacak :)) hehehe:)))

Sevgilerimle kocaman optum seni:)
Cicek

Adsız dedi ki...

Çiçek çim deneyip beğenmene gerçekten çok sevindim. Ellerine sağlık. Ne güzel eşin demek bizim
mutfağımızı beğeniyor. Bu konu da bence çok şanslısın. Ohhh yemeklerde hazırmış zaten..
Aaaa iyi hatırlattın bak uzun zamandır karnıyarık filan yapmamıştım, bu hafta sonu ınş. yapıyım bari.
Selin le görüşüyoruz cnm iletirim tabii kii ne demek.. Afiyet şeker,bal olsun Çiçek çim. Öptüümmm..

Fidan

Adsız dedi ki...

Kurabiyeler çok hoş gözüküyor eminim ki tadları da öyledir.Ben şu damatların evlenmeden önce evlendikten
sonra göbek durumları ile ilgili bişey diycem.Ya benim eşimde evlenmeden önce gayet iyi bir fiziğe sahipti.
Göbek falan yoktu.Gerçi hamilelik erkekleri psikolojik olarak etkiliyor,onlarda eşleriyle birlikte kilo alıyorlarmıış
diye duymuştum.Ama yok yok bence biz onlara annelerinden daha iyi bakıyoruz:)
keyifli mutfak http://keyiflimutfak.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Tuğba cım hoşgeldin cnm. Kurabiyeleri beğenmene sevindim cnm. Bebiş nasılll?? Göbiş konusuna
gelince dikkat ediyorum da etrafımdaki erkeklere (babam hariç o hep aynı kiloda çunku) genelde
evlenınce balkon durumları söz konusu oluyor. Haklısın galıba, yaşasınn gelinler dimii. Hamilelik
erkekleri etkiliyor demişsin, biz doğumyapınca göbiş gidiyor da eşlerin kalıyor hehehe… Psikolojılerı
tamamen bozuluyormu dersinnn Bu arada seninde tariflerin ve siten çok hoş olmuş.

Görüşmek üzere cnm

Fidan

Adsız dedi ki...

Fidancım ellerine sağlık canım gerçekten yapımı çok kolaya benziyor hele ani bir misafir gelecek olursa şipşak hazır.Hem de hafif olmalı bu kurabiyeler margarin miktarı da az.Öptüm kendine iyi bak canım.

belgin

Adsız dedi ki...

Biraz geç cevap yazıyorum ama vakit yok. Görüşelim mutlaka o pideleri ben de çok özledim. Kızımın uyku saatini geçirmemek için akşam dışarı çıkmıyoruz, hafta sonları da malum Tolga çalışıyor. Ama bize her zaman beklerim biliyorsun. Zaten pidelerde sadece bizde olabilir :))
eylem

Adsız dedi ki...

Eylem cım slm. Haklısın bebısler hayatımıza gırdıkten sonra hıcbırsey eskısı gıbı olmuyor. Hersey onun
duzenıne göre ayarlanıyor. O yuzden ıcın rahat olsun cnm, kımse neden gelmıyorlar, neden bız gıdemıyoruz fılan demez ( sanırım ) Ayyy o pidelere Murat bayılmıstı dımı, evet bı ara göruselım bence de
Fidan