Pages

3 Temmuz 2007 Salı

Harbiden Ekmek(benim ilk ekmek makinamla ilk ekmeğim)

Malzemeler 1+1/2 kap ölçek ılık su 2 küçük kaşık ölçek tuz 2 büyük kaşık ölçek şeker 2 büyük kaşık ölçek sıvıyağ 4 kap ölçek un 1+1/2 küçük kaşık ölçek kuru maya Yapılışı Öncelikle tüm sıvı malzemelerimizi makinamızın haznesine koyalım.Daha sonra tuz, şeker ilave edip un ve en son mayamızı koyalım. Dikkat edilmesi gereken tek şey unumuzun üzerine (ortasına) mayamızı koyalım. Normal ekmek ayrında , orta kabuk rengi derecesinde pişirelim. 3 saatte mis gibi ekmeğimiz oldu. Aslında bu ekmek tarifini vermem ne derece doğru bilmiyorum ama işte benim ilk ekmeğim olduğu için paylaşmak istedim. Zaten birçoğumuzun evinde artık ekmek makinası mevcut. Ekmek makinası olan arkadaşlar için değişik birşey değil. Ama eğer bu makınadan almak isteyenler olursa diye fikir vermesi açısından yer vermeliyim diye düsündüm. Ben bu makinayı almadan önce epey bi düşünmüştüm çünkü. Acaba fırın ekmeğinin tadını yakalayabilirmiyim diye. Arkadaşlar gidin ve gözünüz kapalı bi şekilde alın diyorum. Bu arada sevgili kocam bana anneler günü hediyesi olarak almış bu cihazı ve dayanamayıp bugün yani tam bir hafta öncesinden hediye etti bana (gerçi banamı aldı kendine mi onu bi Allah bi de kendisi biliyo ya) Eeee tabi ben de hemen yaptım ekmeği. Resimden de anlasıldığı gibi tadına bakalım derken aaa bi de baktım ekmek bitiyo kalanını çekeyim bari dedim. Kardeşimin nişanlısı da tadar tatmaz ablaaaa bu varyaa harbiden ekmek deyince de adını harbiden ekmek koyduk. Çok teşekkür ederim Murat cım. Ama ben yine de Anneler Günü nü tekrar hatırlamanı isterim yaniii. Yalnız bir sorun var 900 gr lık olmasına rağmen sanırım bu ekmek bize yetmeyecekkkkk…. Not: Tarif ve uygulama şekli makinayla birlikte size verilen kitapçıktaki Beyaz (Normal) Ekmek tarifidir. Ben birebir tarife bu uydum ve fırına gitmemize gerek kalmadan fırın ekmeği elde ettim. Hatta sabah işe gitmeden önce ayarlıycam ki akşam geldiğimizde sıcak ekmeğimiz olsun. bu akşam kalan ekmek malum yarın akşam yetmiycekteeeee…..

2 Kişi ne demiş?:

Adsız dedi ki...

AY FİDANN NE GÜZEL ANLATMIŞIN ŞU EKMEĞİ..EVE GİDİP YAPMAK İSTEDİM HEMEN ARASINA PEYNİR DOMATES SALATALIK UFFFF ..NE BİÇİM SANDVİÇ OLURR AĞZIM SUKANDI VALLA ELLERİNE SAĞLIK ŞEKER HAYATIN HEP BÖYLE RENKLİ GEÇSİNN..:)

Adsız dedi ki...

Bilge cım ekmek hanı ben yaptım dıye demıyorum ama gercekten guzel ve kolay yanı eve gıdıp yapılabılecek bır ekmek dene bence de tamda sandvıc lık bı ekmek. İns. hepımızın hayatı guzel gecsın cnm benım