Pages

2 Temmuz 2007 Pazartesi

Çiğ Börek

Uzun zamandır nerede olacağıma bir türlü karar veremiyordum. Nihayet bugün kararımı vermiş bulunuyorum. Uzunn bir süre burada olacağım sanırım.
Bu böreği geçen hafta sonu kahvaltı için yaptım. Eşim çiğ böreği çok sever dee hehehehe..... Bir de benim eşim öyle herşeyi beğenmez. Beğenmedimi de hemen söyler. O yüzden eşimden tam not aldığım tariflerimi yayınlıyorum hep. O beğeniyorsa tamamdır diye... Bu da o tariflerden sadece biri...
Dün geceden beri dişim feci şekilde ağrıyordu. Ben tabii ki dr a gitmek istemedim. Çünkü itiraf ediyorum ; dişçi den ödüm patlar benim. Ama bu akşam artık daha fazla dayanamadım. Ve ilaç içmekten içim dışıma çıktı. Tam dişçi ye gitmeyi kabul ettim ki, diş ağrım anında kesiliverdi. Ne komik dimi.... Ama eşim beni doğruca dr a götürdü. Veeeee; işkence başladı.. Tam 2 saat filan sürdü sanırım. Çünkü dr la epey bi cebelleştim. İğne yaptırmadım, ağladım, (hem de çok ağladım) kanal tedavisi dedi, ben iyiyim gidelim dedim. Ama işkence başlamıştı bi kere.. Kurtulma şansım yoktu.. Çaresiz ağlaya ağlaya iğneyi yaptırdım. Olmadı, uyuşmadı lanet diş. Herkesin ağız yapısı farklı olduğu için kimi insanı tek iğne kurtarmazmış. Şansa bakın kii ; ben o sınıftaymışım.. Eeeeee dedim (diyebildiğim kadarıyla) bir iğne daha dedi..... Offfff allahımm... Neyse 2.iğne de yapıldı, sonrasını da tahmin edersiniz sanırım. İğrenç tedavi başladı. Her ne kadar bir an önce bitsin diye dua ettiysem de yaklaşık olara 1 saat boyunca dişim oyuldu. Tabii aynı zamanda beynim de.... En kötüsü de dişime verdiği ilaçtı.. Resmen çamaşır suyu kokusu geldi. Nerdeyse üstüne kusucaktım. (gerçi keşke yapsaydım, zaten sevmedım dr u) hehehheh... Şu anda da konuşamıyorum maalesef. Kulağım bile uyuşmuş durumda. Ama işkence henüz bitmedi, devamı haftaya.......
Yeni sayfamı ben çok sevdim. Umarım sizde hem yeni sayfa düzenimi hem de tariflerimi beğenirsiniz. Ooooo saat te 2:00 olmuş bi an önce tarifi vereyim de malum yarın işe gitmeliyim. Gerçi bu uyuşukluk ne kadar sürer bilmiyorum. Böyle olursa yandım ben konuşamıyorum kiiii heheheheh......
Malzemeler;
1 su bardağı süt (ılık)
Yarım bardak su
2 çorba kaşığı sıvıyağ
2 çay kaşığı tuz
Aldığı kadar un (yaklaşık 5 su bardağı kadar)
İç Harcı;
250 gr kıyma
2 adet soğan
2 sivri biber
1 adet domates ( çok kocaman olmasın ama)
Maydanoz
Tuz
Karabiber
Kızartmak İçin;
2 su bardağı sıvıyağ
Yapılışı;
Kıymaya; küçük doğranmış soğan, rendelenmiş domates, sivri biberler, maydanoz ve baharatları koyup karıştıralım.
Süt, su, sıvıyağ, tuz ve aldığı kadar un ile (unu eleyelim ama) kulak memesi yumuşaklığında yoğuralım. (yani hamur ele yapışmasın ama çokta sert olmasın) Hamurumuzu iyice yoğurduktan sonra üzerini örtüp 20 dk dinlendirelim.
Dinlenen hamurumuzdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp, tabak büyüklüğünde merdane ile açalım. İçine 1 çorba kaşığı harcımızdan koyup kenarlarını bastırarak kapatalım. Fazla kenarlarını keselim. Açılmaması için isterseniz benim yaptığım gibi çatal ile bastırabilirsiniz.
2 su bardağı sıvıyağı bir tavaya alıp iyice kızdıralım. Hazırlamış olduğumuz börekleri altlı üstlü kızartıp kağıt havlu serilmiş bir tencereye alalım. Böreklerimizin hem sıcak kalması hem de yumuşak olması için tenceremizin kapağını kapalı tutalım.
Not: Bu malzemelerle ben 14 adet börek elde ettim. Birde börekleri hazırladıktan hemen sonra kızartırsanız sonuç çok daha iyi oluyor.. Benden söylemesi. Eğer hazırlayıp masada bırakırsanız, masa ile bütünleşmiş hamurlarınız olacaktır hehehehehe.....

5 Kişi ne demiş?:

ebrulitatlar dedi ki...

Fidan'cım yeni bloğun hayırlı olsun. Çok beğendim gerçekten. Çiğ börekde nefis görünüyor.Eşler ve çocuklar beğenmişse tamamdır zaten. Ellerine sağlık, sevgiler, selamlar..

fidaneli dedi ki...

Ebru cum hosgeldin. Hem sayfamı hem de böreğimi beğenmene çok sevindim. Ama diğer tariflerim (yani resimlerim) uçtu gitti :(
Beni yalnız bırakmamanız dileğiyle
Fidan

sadiye dedi ki...

canım merhaba
börek tarifi ha. :( börek adını duymak bile beni düşündürmeye yetiyor. Canım anneciğim ne güzel börekler yapardı. Şimdi düşünüyorum da Evlenmeseydim o böreklerden daha çok yerdim. :))) Geçenlerde bana kargo ile yollamış kurban olduğum.Anne gibisi varmı. Senin böreği görünce o aklıma geldi. güzel görünüyor. Ve eminim ki tadı da çok güzeldir. Blogunda çok şirin gerçekten ben çok beğendim ve sık sık uğrayacağım bundan emin olabilirsin. sevgiler

fidaneli dedi ki...

sadıye cım slm.. cok merak ettım nerelı olduğunu?? walla anne elı bırseye benzemıyor değılmı?? mesela benım kızım bıle anneee dıoo sen ananemden daha guzel yapıosunun:)) ama bana da aynı yemek annemın elınden daha tatlı gelıyor:)) herzaman beklerım..

sevgıyle

sadiye dedi ki...

batmanlıyım canım.
Güzelim Batman
ayrılalı bir sene olmadı bile ama onu çok özledim her gece rüyamda.Anne eli hiç birşeye benzemez oy eline kurban. kıymetli annem. Anne elinden yenen lokmanın değeri hiç birşeyle ölçülemez. Allah onlara çok uzun ömür versin.