Pages

21 Temmuz 2007 Cumartesi

Evde Kolay Lahmacun

Geçen hafta sonu bizimkilerin lahmacun krizi tuttuğunda yapıldı yukardaki lahmacunlar. Gerçekten çok kolay bir tarif. Bazen aynı iç malzeme ile hamurunu kendim tutarakta yapıyorum. Onun da tarifi artık bir daha ki sefere......
Malzemeler
1 pk tortilla ekmeği
300 gr kıyma
2 adet soğan
2 adet domates
2 adet çarliston biber
125 gr margarin
maydonoz
karabiber
tuz
isterseniz pulbiber
yarım çay bardağı su
Yapılışı
Soğanları rondodan geçiriyorum. Domateslerin kabuklarını soyup, biberlerin tomurcuklarını çıkarıp minik minik doğruyorum. Maydonozu olabildiğince küçük doğrayıp, kıyma ve diğer malzemelerle iyice karıştırıyorum. Daha sonra tortilla ekmeklerimin üzerine paylaştırıp önceden 200 derecede ısıtılmış fırınımda kenarları kıtırlaşana dek pişiriyorum... Birde tepsimi yağlamıyorum.
Not: Ben bu ölçülerle 7 adet büyük boy tortilla dan lahmacun elde ettim. Tadı nasıl mı? Tabii kii dışardan aldıklarımıza yakın bir tat olmakla beraber tam olarak aynı değil... Neden mi? Bunu da hiiçç üşenmedim, gittim buradaki bir lahmacun ustasına sordum. Eeee dedim, benim de iç malzemem aynı, peki neden tadı birebir olmuyor? Usta da; fırından ablaaaa fırındannn dediii... Odun ateşinde piştiği için onların ki doğal olarak daha lezzetli oluyormuş.... Sanki ben bunu bilmiyordummm heheheheheh..... Kendisine beni aydınlattığı ve bana abla ?? dediği için tşk edip çıktım tabii..

4 Kişi ne demiş?:

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık Fidan. Ben bu ekmekle teflon böreği denemiştim ama lahmacun fikri hiç aklıma gelmemişti. Çok güzel fikir. Siparişindede kolaylıklar dilerim. Ben her siparişde aynı heyecanı duyuorum. Teslim edinceye hatta yorumları alıncaya kadarda devam ediyor bu heyecan. Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Sevgili Selservis slm. Gerçekten cok pratik aslında etli ekmek bıle denebılır hehehehe.... ama ıc harcından dolayı lahmacuna benzıyor. Siparişler benı dusundurmeye basladı... ruyamda göruyorum, pandıspanyam kabarmıyor, renk tutmuyor fılan hehehehe... hersey guzel olur ıns.
sevgiler
fidan

Adsız dedi ki...

Sevgili Fİdaneli, şahane fikir. Ben ara ara lahmacun krizi geçirenlerdenim.

Hamur yoğurmadan yapılabilecek bir tarif görünce yapıştım ekrana :)

ELlerinize sağlık.

Yanlız sormak istediğim bir şey var. Margarini nerede kullanıyoruz?. Ekmeğin üstüne sürüp malzemeyi öylemi koyuyoruz? Göremedim mi acaba ben .. :(

Cevaplarsanız çok memnun olurum.

Bu sırada sipariş pastalar enfes görünüyor.. :)

Sıcacık sevgiler

Adsız dedi ki...

slm zerrin-misss... cnm margarini kıymalı harcın içine karıştırıyoruz. ama cok katı olmamalı yağın.. umarım yardımcı olabılmısımdır. ayrıca pastalarımı beğenmene cok sevındım:))
sevgıler