Pages

3 Temmuz 2007 Salı

Dondurmalı Pasta

Bu pastayı bu akşam işten gelince alelacele askerden bugün dönen sevgili yeğenim Serkan için hazırladım. Çünkü hem 05/05 onun doğum günüydü, kendisi Adana da bulunduğu için herhangi bir kutlama yapamamıştık. Hem de, hazır askerden gelmiş eeee boş elle de gidilmez en iyisi bi pasta yapım da dedim hem doğum günü hem de hoşgeldin pastası oluversin. (ne akıllıyım dimi bi pastayla kaç kuş vurdummmm:))) ) Neyse ki artık kendisi burda beraber daha cok pasta yemek nasip olur inş. Bizim bilgisayarımız sanırım bozulmuş. Abuk sabuk şeyler yapıyor. Özge bişeyler yapmış ama nedir bilemiyorum. Ben en iyisi bir an önce tarifini veriyim de ne olurr neee olmaz dimi. Şimdi yazdıklarım gider filan ııyyyyyyyy….
Malzemeler
Keki için;
Arkadaşlar ben keki için ıslak kekteki tarifimi birebir uyguladım. Yalnız normal fırında(tepsı mikroya sığmıyor çünkü) 160derecede 20 dk pişirdim. Kek ılındıktan sonra kekimin yarısını elimle ufaladım. Biraz sütle ıslattım(dikkat iyice cıvık olmayacak kadar) Küçük yuvarlak borcama streç film yaydım, kekimi içine bastırarak yerleştirdim. Bir kısmını ayırdım, daha sonra dondurmanın üstünü kapamak için. İçine evde bulunan dondurmalardan koydum. (çilekli, kakaolu ve muzlu) Yalnız dondurmaya biraz damla çikolata ve çilek karıştırdım. Daha sonra ayırdığım kek ile üstünü kapadım. Derin dondurucuya attım. Bu arada meyveli sos hazırladım. Sos ılınınca pastamı buzluktan alıp sosu üzerine döktüm. En üste de hindistan cevizi serpiştirdim. Hepsi bu kadar…. Keki için hazır pandispanyada kullanabilirsiniz tabiiki. Ben herşeyi kendim yapıcam ya işte bana kalsa dondurmaları da ben yapardım ama maalesef zaman olmadığı için yapamadım. Aslında birde ben çikolatalı sos dökmek isterdim (daha çok severim çünkü) ama Bahar ın bu kez de sade un yerine limonlu kekun almasından dolayı limon aromalı kakaolu bir kekimiz oldu. Ekşili sos ile daha hoş olacağını düşündüm. Pastam bizce güzel oldu. Hatta dayımlarda misafir vardı giderken biraz yanlarına vermişler, kadıncağız tadına bakmış ve tarini yazmamı istemiş. Ayyy çok hoşuma gitti wallahi. Heee bir de pastayı yengem buzluğa koymayı unutmus( doğal olarak dondurma içinde erimeye başlamıştı tabii) ama yine de sunuş acısından istediğimi elde edememiş olsam da lezzeti beni utandırmadı.. Siz bu kadar çok dışarda bekletmeyip buzluktan çıkarıp direk servis yaparsanız böyle bir sorunla karşılaşmazsınız. Benden söylemesi.

7 Kişi ne demiş?:

Adsız dedi ki...

Fidancım ellerine sağlık canım,görüntü muhteşem ya.Sen bana dondurmalı pasta yapcam dediğinde ;ben heralde servis aşamasında yanına koyarsın diye düşündüydüm.Hele yazın sıcak günlerinde içi serinletecek bir tat.Vee Fidancım Nevin ablanın kadıboğan tatlısını merak ettim doğrusu sabırsızlıkla bekliycem.Ben de mermer keki yaptım sonra da hızımı alamayıp bir de kurabiye yaptım.Afiyetle yedik.öptüm seni ve Özgeyi .Bye

Bu yorumu yazan Belgin Tarih: 18 May?07 Saat: 6:18 |Düzenle
Slm Belgin’cim. Uzun zamandır yapmak istiyordum zaten evdeki işlerden fırsat bulup mutfağa giremiyordum pek. Ama fırsat bu fırsat deyip giriverdim. Ve ortaya biraz ondan biraz bundan derken ortaya bu pasta çıkıverdi. İyiki de çıktı yaniii…Bak ben de senin kekini ve kurabiyeni merak ettim doğrusu. Kadıboğan’ın tarifini en kısa zamanda ekliycem cnm.Senin de ellerine sağlık.
Görüşmek üzere.
Fidan

Bu yorumu yazan Fidan Baydar Tarih: 18 May?07 Saat: 8:55 |Düzenle
Süper bi pasta elleine sağlık. Kadınboğan tatlısının tarifini de çok merak ettim
tarifini bekliyorum….

Bu yorumu yazan özlem Tarih: 22 May?07 Saat: 2:00 |Düzenle
Özlem Abla hosgeldin. Beğenmene sevindim. Kadıboğan’ın tarifini ekliycem en kısa zamanda.
Görüşmek üzere.
Fidan

Bu yorumu yazan Fidan Baydar Tarih: 22 May?07 Saat: 9:37 |Düzenle
Güzelim çok marifetlisin maşallah iş,ev,çocuk bravo sana.
Tariflerin gerçekten çok güzel beğenmemek mümkün değil. Ellerine sağlık. Daha önceden
başka siteleri dolaşıyodum ama insanın kuzeninin sitesini ziyaret etmesi çok zevkli
oluyo. Hoşçakal.

Bu yorumu yazan özlem Tarih: 23 May?07 Saat: 2:44 |Düzenle
Slm kuzi diyeyim o zaman heeee uzun zamandır görüşemiyoruz dimi?? Tarifleri beğenmene çok sevindim. İnan ben de sürekli diğer ark daşları dolaşıyorum. Ama insanın kendi emeğini segilemesi de çok hoş. Umarım tariflerimi dener ve memnun kalırsın. Şimdiden ellerine sağlık. Görüşmek üzere.
Fidan

Bu yorumu yazan Fidan Baydar Tarih: 23 May?07 Saat: 8:59 |Düzenle
Mmmm enfes gorunuyorrr,ellerine saglik Fidan abla..

Bu yorumu yazan Merve Tarih: 26 May?07 Saat: 19:13 |Düzenle
Slm Mervecik (küçük kuzi) hehehe , alsana bi dilim al al.

Bu yorumu yazan Fidan Baydar Tarih: 26 May?07 Saat: 20:44 |Düzenle
bir dilim mi? ask olsun insan tam pastayi al der saka bi yana tesekkur ederim :))

Bu yorumu yazan Merve Tarih: 26 May?07 Saat: 21:20 |Düzenle
Küçük kuzi, sen gel ben kocaaaaammmmaaaaaannnn yaparım sana olurmu? Hepsini yicen ama, yok öyle hepsini isteyip te yiyememekkk :):)

Bu yorumu yazan Fidan Baydar Tarih: 27 May?07 Saat: 1:38 |Düzenle
:))) olurrr ama sonra sisko merve diye dalga gecmek yok

Bu yorumu yazan Merve Tarih: 27 May?07 Saat: 14:44 |Düzenle
Merve cim, kimse senle dalga filan geçmez, hem sen daha çok gençsin yedikleri yakarsın zaten

Bu yorumu yazan Fidan Baydar Tarih: 28 May?07 Saat: 9:08 |Düzenle
Eylul ayindada dansa basliyorum zaten getirin getirin bana donerleri,pastalari tatlilari hehehe

Bu yorumu yazan Merve Tarih: 28 May?07 Saat: 12:22 |Düzenle

Adsız dedi ki...

Fidancım çok tatlı görünüyor kurabiyelerin,ellerine sağlık canım,İlk fırsatta deneyeceğim.Bir de sorum olcaktı fidancım diyelim ben bu kurabiyeyi yaptım nerde ve ne kadar süre muhafaza edebilirim; tabiiki benim minik afacanlardan hemen bitmezse orası ayrı mevzu .Seni ve özgeyi öptüm canım byeee

belgin

Adsız dedi ki...

Fidan’cım nefis olmuş bu kurabiyeler,hepsinden 1′er tane aldım gidiyorum, hoşçakal, iyi haftasonları..

http://ebrulitatlar.blogspot.com

Bu yorumu yazan Ebru Tarih: 11 May?07 Saat: 8:05 |Düzenle
Belgin’cim hosgeldin cnm, tsş ederim. Cnm bir saklama kabının içerisinde 3-4 gün boyunca tazeliğini koruyor bu kurabiyeler. Ayrıca ılk tazeliklerini kaybetmiş olan kurabiyelerimi ben atmıyorum buzdolabında saklayıp daha sonra truff yapımında ya da ay çöreği yapımında kullanıorum. Bizde sizi öptük cnm.Hoşçakal.

Ebru cum afiyet, şeker, bal olsun cnm. Benim hafta sonum pek iyi geçmeyecek sanırım. Evde çoooookkkkkk işim var çünkü. Umaım senin hafta sonun iyi geçer.

Bu yorumu yazan Fidan Baydar Tarih: 11 May?07 Saat: 9:16 |Düzenle
Merhaba sitenizi bu ilk ziyaretim….Selinin sitesi sizi tanımama vesile oldu aslında….Kurabiyeler çok güzel görünüyor eminim tadıda öyledir ….Sevgiler…

Bu yorumu yazan zerrin Tarih: 11 May?07 Saat: 9:47 |Düzenle
Zerrin hn hoşgeldiniz. Bu aralar Selin’den çıkan bana geliyor sanırım. Umarım bundan sonra da ziyaretleriniz devam eder. Ben çok memnun oldum gelmenize. Görüşmek üzere. Hoşçakalın.

Bu yorumu yazan Fidan Baydar Tarih: 11 May?07 Saat: 10:29 |Düzenle
Fidan Merhaba
Kurabiye harika görünüyor. Malzemelerde oldukça bol. Eline sağlık.

Selamlar
Hesna

Bu yorumu yazan Hesna Tarih: 11 May?07 Saat: 14:48 |Düzenle
Merhaba Hesna hn. Tşk ederim hem ziyaretiniz hem de övgüleriniz için.

Bu yorumu yazan Fidan Baydar Tarih: 11 May?07 Saat: 15:40 |Düzenle
Fidan’cım anneler günün kutlu olsun canım. Sevgiler..

http://ebrulitatlar.blogspot.com

Bu yorumu yazan Ebru Tarih: 13 May?07 Saat: 17:28 |Düzenle
Elticim siten hayırlı olsun; ne zamandır takip ediyorum ama yorum için üye olmam gerekiyor
sanıyordum ve bir türlü fırsat bulamamıştım . Valla bravo sana hem çalışıp hem çocuğun olup da bir de siteyle ilgilenebiliyorsun ya başka ne diyimm !! Yaptıklarının resimlerinden bile acayip güzel görünüyor… hatta kurabiyeler bitmeden yetişebilir miyim diye bile düşündüm ama sanırım Murat ve Özgecik hepsini bitirmiştir
Ellerine sağlık, öpücükler ….

Bu yorumu yazan esra Tarih: 14 May?07 Saat: 22:01 |Düzenle
Elticim hoşgeldin. Ben de diyorum ki elticimin haberi yok sanırım, olsa kesin gelir bi bakardı, acaba eltisi ne yapmış diye. Eeee; geldiğine göre üstelik bir de yorum bıraktığına göre umarım beğenmişsindir, sevmişsindir. Gerçi ben öyle çok becerikli değilim (bilirsin) ama işte, napim seviyorum ya ben mutfak işini, abartıp bi de site kurdum heheh. Yapmayı başarabildiklerimin birçoğunun tadının nasıl olduğunu zaten biliyorsun (süper oluyoooo dimi eltimm) yani abartılacak birşey yapmıyorum. Sen benden daha beceriklisin gerçekten.

Esra cım gelmene ve yorum bırakmana gerçekten çok sevindim. İlk fırsatta sanal ortamda değil, gerçek yaşantımız da görüşebilmek isterim. Arayı çok açtık değilmi? Yaz da geldi zaten, hadi çıkar Gökdelen’i Murat’la sabahlamaya geliyoruzzzzzz!!!!!!!
Öptüm eltim, gene gel olurmu?

Bu yorumu yazan Fidan Baydar Tarih: 15 May?07 Saat: 0:14 |Düzenle
eltine selam gönderiyorsun beni sevmiyonmu rahat bir şekilde gökdelen ve sessiz film
oynayacağımız ortamı ayarladım yazlıkta coşacağız tavana vuracak kimse de yok…aynı
zamanda ne marul ne ıspanak yaşasın pırasalı böreeeeekkkk. siten çok güzel hayırlı olsun
(kıymetini bil 10 dk da yazdım bunları)

Bu yorumu yazan mesut Tarih: 16 May?07 Saat: 0:45 |Düzenle
Mesut bey hosgeldınız efendım. Aslında itiraf etmeliyim ki burada senı görebileceğim hiiçç aklıma gelmezdi. Hem ltf yani seni ne kadar çok sevdiğimi heralde tahmin ediyorsundur. Gerçekten ayarladın mı abi yaa, tamam o zaman geliyoruz ızgara da yapcaz dimi. Ayy halamın bahceden de koparırız salatalık domates fılan. Desene tam süper olacak. Eeee pırasalı böreğide eltim yapar ben de patatesli yaparım. Kuzi de vişneli kek yapar geçinir gideriz artık heheheh..
Ayy abi alemsin yani 10 dk sürdümü gerçekten, abartma. Ne yazacağınımı düşündün yoksaheheheheheh
Görüşmek üzere, gelmene çok sevindim. Hoşçakal
Fidan

Bu yorumu yazan Fidan Baydar Tarih: 16 May?07 Saat: 10:25 |Düzenle
mrb fidan kurabiyeler süper görünüyo ellerine sağlık yalnız bi şey sorucam pudra şekerinin şerine normal şeker koysak olurmu bende selinin sitesinden tanıdım sizi ve artık burayada uğruyacağım siten hayırlılı olsun

Bu yorumu yazan aslıhan Tarih: 24 May?07 Saat: 14:36 |Düzenle
Aslıhan hn hoşgeldiniz. Aslında tozşekerle ben hiç denemedim bu kurabiyeyi ama olacağını düşünüyorum. Şöyle ki; çok iyi çırpmalısınız. Ben bazen keklerimi bile pudra şekeri ile yaparım. Hem zamandan tasarruf, hem de verdiği kıvamın toz şekere oranla daha hoş olduğunu düşünüyorum. Denerseniz sonucu bana da bildirirmisiniz ltf. Ayrıca çok tşk ederim herzaman beklerim.
Görüşmek üzere
Fidan

Bu yorumu yazan Fidan Baydar Tarih: 24 May?07 Saat: 15:59 |Düzenle
en kısa zamanda deneyeceğim, sonucu bildiririm ayrıca bende tarif vermek isterim ama acaba olurmu ? tşk ler

Bu yorumu yazan aslıhan Tarih: 25 May?07 Saat: 11:49 |Düzenle
Aslıhan merhaba… Tarif vermek isterim olurmu acaba demişsin, neden olmasın tabiikii olur çok sevinirim. mof_baydar@hotmail.com adresine mail atabilirsin cnm. Ayyy ne tarifi vericeksin acaba bak nasıl meraklandım şimdi. Teeezzzz zamanda bekliyorum, sonucu da bekliyorum. Senden çok şey bekliyorum Aslıhaannnn
Fidan

Bu yorumu yazan Fidan Baydar Tarih: 25 May?07 Saat: 12:00

Adsız dedi ki...

merhaba Fidan,
Hayirli olsun siten cok cici olmus.. Bu mikro dalgada piesin keki , hangi ayarda pisiriyorsun, cok ilgimi cekti benim de.. Bilgi verdigin de , ben de denemek istiyorum..
Tesekkurler simdiden, hosca kal..
Eda

Adsız dedi ki...

Merhaba Eda, çok tsk ederim. Bu ilk ziyaretiniz sanırım, öncelikle hoşgeldiniz.Ben kekimi 650 watta pişiriyorum cnm. Yani aslında benım mıkrodalgamda ayarlar 1-2-3 gibi 9 a kadar devam ediyor. Ben 5 nolu ayarda (bu da 650-700 watt arası) pişiriyorum. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Denediğinde bana da bildirirsen sevinirim. Görüşmek üzere.

Adsız dedi ki...

Merhaba canim tekrar,

Evet ilk ziyaretim oldu Gayet guzel hazirlamissin siteyi, umarim boyle de basarili gider. Cok tsk. ederim bilgi icin, tabii ki yardimci oldun bana:) Hafta sonu deneyip, sana da bilgi verecegim:) Cok tsk.ler tekrardan,
Sevgiyle,
Eda

Adsız dedi ki...

Slm Eda cım. İns ıslak kekinden memnun kalırsın. Yalnız ben ilk denemem de 400watta yapmayı denemiştim. O zaman da pişme sürsi uzuyor yanı 12 dk da filan pişiyor. Bilgine…… Tabii her fırının ayarı farklı, umarım güzel olur. Merakla cevabını beklıyorum.
Görüşmek üzere.
Fidan