Pages

3 Temmuz 2007 Salı

Barbie Pasta

İnanamıyorum yaa, ben anne olalı tam 5 yıl geçmiş. Kızım nerdeyse benim kadar oldu. Hayat aslında ne kadar da çabuk geçip gidiyor. Biz yaşlanıyoruz, çocuklarımız büyüyor.
Kızımaaaaaa ;
Özge cim, kızım sana teşekkür ediyorum. Neden mi???
Hayatta bir kadının yaşayabileceği en olağanüstü mucizeyi bana yaşattığın için,
Seninle beraber büyümeme neden olduğun için,
Hayatta, kendimden önce başka bir canlıyı düsünmenin ne demek olduğunu bana öğrettiğin için, Hayallerimde ilk sırada sen olduğun için,
Seninle beraber diğer çocuklara da, daha hoşgörülü davranmam gerektiğini öğrettiğin için,
Benim vazgeçilmezim olduğun için,
Senin için hayatta hep daha iyisini yapabilirimi , bana düşündürdüğün için,
Sana sahip olduktan sonra, aslında hayatın çok daha güzel olduğunu gösterdiğin için,
Hayatta karşılıksız sevmenin mümkün olduğunu gösterdiğin için,
Ne kadar büyürsen büyü, heeepppp benim, minik kıvırcığım, tontoşum, bebeğim olacağın için,
Veeeeeeeee;
BENİM KIZIM OLDUĞUN İÇİN………..
Her gece sana söylediğim gibi; annen seni çok seviyooo kıvırcığım sakın UNUTMA………..
Ne zamandır kullandığım sayfada tarif eklemem mümkün olmuyordu. Bu arada tabii ki tariflerim birikti. Blogcu ya geçeyim dedim, ııııhhhhhhhh pek bana uymadı. Ben de bir süre bu ilk göz ağrım olan yerde olayım bari dedim. Eeeeee ne demişler gelen gideni aratırmış değil mii??? Farkında olmadan siteye, yorumlara ne kadar da alışmısım. Ekleme yapamayınca inanın kendimi kötü hissettim. Burası sadece benim yaptığım yiyecekleri paylaştığım bir yer değil sonuçta. Hislerim, düşüncelerim, yaşadıklarım, hayatım sizlerle paylaştıklarımız benim için çok özel ve de önemli. Yukarıda ki pastayı kızım için hazırladım. İlk şeker hamuru denenem olduğu için pek iyi olduğunu düşünmesem de yine de fena olmadı(görüntü) ama tadı herkesten övgü alınca sizlerinde görmenizi istedim.. Ben sevgili pastacıburcu nun doğum günü pastasının pandispanyasını kullandım(tabii kendimce biraz değiştirerek) Ama siz tabi kiii hazır pastaban, ya da herhangi bir tarifinizi uygulayabilirsiniz. Ama bu pandispanyanın özelliği çok yumuşak olması. Keki ayrıca ıslatmanıza gerek kalmıyor.
Malzemeler
6 yumurta
2 bardak şeker
1 pk vanilya
1 pk kabartma tozu
3 çorba kaşığı kakao
300 gr bitter
5 çorba kaşığı yoğurt(3 kaşık süzme)
Yarım su bardağı sıvıyağ
İçi İçin
1 pk cream ole (üzerinde ki süt miktarını yarım bardak azalttım)
200 gr bitter çikolata (mikroda erittim)
50 gr margarin (çikolata ile birlikte eritilmiş)
Frambuaz
Fındık
Yapılışı
Pandispanyaları sevgili burcu hep bir gün önceden hazırlamamızı öneriyor. Bende öyle yaptım. Karışımı 20cm lik kalıbımda iki defada pişirdim. Streçleyip sakladım. Ertesi gün, pandispanyalarımın her birini 3′e böldüm. Bu pastanın özelliği etek kısmının kabarıklığı, dolayısıyle 6 katlı bir pasta yapmalıyız. Bir katını aldım üzerine karıştırdığım cream ole ve çikolatamdan bolca sürdüm, frambuaz serpiştirdim. 2.katı da koyup aynı işlemi yaptım. Bundan sonraki her katta yukarı çıktıkça keklerimin ebatlarını küçülttüm (kabarıklık için) en son katıda koyduktan sonra, yarım bardak krem şanti hazırlayıp pastamı sıvadım. Şeker hamurunun yapışması için bu gerekli çünkü. Sonrasın da ise beyaz olan şeker hamurumu çok çok az kırmızı gıda boyası katarak pembeleştirdim. Etek kısmını süsledikten sonra bebeğin bacaklarını çıkardım, bebeğin elbisesini de şeker hamuru ile yaptım. Sonra eteğin ortasına yerleştirdim. Hepsi buuuuuuuuu………….. Aslında yapmadan önce çok zorlanırım diye düşünmüştüm. O kadar da zor değilmiş. Ama tabii sevgili eşimin yardımı olmasaydı bu sonucu alamazdım sanırım. Kızı için nelerle uğraştı kocam yaaa………… Haaa bu arada ; bu pastayı yapamazsam diye bir de yedek pasta yaptım hehehe……. Onun tarifi de yakındaaaaaaaaaa……………..

2 Kişi ne demiş?:

Adsız dedi ki...

FİDANCIM ELLERİNE SAGLIK CANIM PASTA HARİKA GÖRÜNÜYOR TIPKI OYUNCAK GİBİ:)))))
BENDE TADINA BAKMAK ISTERDIM DOGRUSU:))

askın

Adsız dedi ki...

askın cım hosgeldın cnm. tsk ederım. ilk defa seker hamuru ıle calıstım. itiraf edıyorum cok ta korktum ılk basta. ama ortaya bence kötu bırsey cıkmadı. tadı da gercekten guseldı. keske yakınlarda olsan da sana da yapsam.
fidaneli