Pages

3 Temmuz 2007 Salı

Mısır Cipsli Tavuk

Eşim ve kızım tavuk yemeğe bayılırlar. İster sulu yemek, ister fırında, ister kızartma olsun. Bu akşam da benden tavuk istediklerinde bu şekilde yapmaya karar verdim. İnanın bayıla bayıla yediler. Hatta yeğenim bizdeydi, normalde ona zorla yemek yedirirler. Ben de tadına baktırana kadar zorlanmadım desem yalan olur. Abisi de öyle, zorla yemek yerler. Bu çocuklar alem walla. Neymiş büyüdüklerinde kilolu olmak istemiyorlarmiş. Neyse, tadına bakınca ben hiç ısrar etmeden hepsini bitiriverdi. Üstelik pilavıyla birlikte. Biz yanında pilav ve cacıkla hem çok pratik, hem çok lezzetli, hem de çok eğlenceli bir yemek yedik. Buyrun tarifi;
Malzemeler
6 adet tavuk baget(göğüs’te kullanabilirsiniz)
2 yumurta
1 pk mısır cipsi
(Ben Doritos Taco Baharatlı kullandım)
2 diş sarımsak
1 su bardağı un
Tuz
Karabiber
Yapılışı
Bagetleri önce haşladım. Sudan alıp soğumalarını beklerken, sarımsakları ezip yumurtaya kattım. Tuzunu ve karabiberini ekleyip çatalla güzelce çırptım. Daha sonra, önce una, sonra yumurtaya, daha sonra da elimle iyice kırıp ufaladığım mısır cipsine buladım. Tepsiye yağlı kağıt serip bagetlerimi sıraladım. 200 derece fırında 30 dk kızarana kadar tuttum. Ben bir adette tavuk göğüs kullandım. Göğüsü haşlamadım. İrice kuşbaşı şeklinde doğrayıp, un,yumurta ve cipse bulayıp bagetlerimle birlikte pişirdim.
Not: İsterseniz bol yağda kızartabilirsiniz. Daha kısa sürede hazırlamış olursunuz. Ben fırında sıfır yağ ile yapmayı tercih ediyorum. Bagetleri haşladığım su ile de pilavımı pişirdim. Bence mutlaka deneyin. Şimdiden ellerinize sağlık.

4 Kişi ne demiş?:

Adsız dedi ki...

Fidan’cım çıtır çıtır nede güzel yenir şimdi bu tavuklar oh valla, ellerine sağlık, çok güzel görünüyor, bende deneyeyim, sevgiler..

http://ebrulitatlar.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Ebru’cum slm cnm. Evet yaa ben tavuk göğüs severim sadece, inan varya aynı dediğin gibi çıtır çıtır çok beğendim. Bence de dene cnm, hem kolay hem de lezzetli. Hatta yumurtaya pulbiber ekliycektim ama malum çocuklarrr.. Neyse deneyip sonucu bildirirsen sevinirim cnm.
Görüşmek üzere.

Fidan

Adsız dedi ki...

Fidancım benim eşim ve oğlum da tavuk hastası özellikle butunu severler.Hiç böyle denememiştim cipsle.Onlara bir sürpriz yapayım da görsünler bakalım;çıtır çıtır butları yesinler.hehe öptüm seni ve özgeyi canım bye

belgin

Adsız dedi ki...

Belgin cim gerçekten özellikle çocukların seveceği bir tarif. Deneyip sonucu bildirirsen sevinirim.
Görüşmek üzere.
Fidan