Pages

15 Temmuz 2007 Pazar

Çikolata Ganajlı Pasta

Bu pastayı canım yeğenim Gürsel'in doğum günü için hazırladım. Aslında Temmuz ayının 13.14. ve 15 i bizim için çok önemli. 13 Temmuz yeğenimin,14 Temmuz eşimin 15'i de sevgili Gökçe ablamın doğum günü çünkü.. Biz şimdilik ablamın kini kutlayamadık, İstanbul'da olmadıkları için. Ama geldiklerinde bir de burada kutlama yaparız..
Pandispanyanın tarifini sevgili hocam Hanimiş Işıl'ın tarifiyle uyguladım. Bake Shop taki eğitimde uygulanan tarif yani. Süslemesi ise tamamen doğaçlama......
Malzemeler
Pandispanya İçin
4 yumurta (oda sıcaklığında)
120 gr toz şeker (1 su bardağı)
1 pk vanilya (dr oetger premınum)
60 gr mısır nişastası (yarım su bardağı)
60 gr un (yarım su bardağı)
Kreması İçin
200 gr bitter çikolata
200 gr sıvı krema
Üst Kaplaması İçin
100 gr çikolata ganaj
Kenarı İçin
100 gr bitter çikolata
Yapılışı
Yumurtaları, şekeri ve vanilyayı şeker tamamen eriyene kadar yaklaşık 10 dk boyunca çırptım. Unu ve nişastayı 3 kez eleyelim. Elediğimiz un ve nişastayı yumurtalı karışımımıza 3 defada azar azar ekleyerek spatula yardımıyla yumurtaları söndürmeden karıştırdım. Dibine yağlı kağıt serilmiş 20 cm lik kelepçeli kalıbıma döktüm. Kalıbı birkaz kez masanıza vurun havasını almalıyız çünkü. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında yaklaşık 35 dk pişirdim.
Krema Yapımı
Sıvı kremayı ateşe alalım kesinlikle kaynatmadan iyice ısıtalım. Ocaktan alalım.Çikolatamızı küçük küçük doğrayıp kremamızın içinde eritelim. Oda sıcaklığına geldiğinde buzdolabına koyalım. Pastaya süreceğimiz vakit dolaptan alıp birkac dakika çırpalım.
Pastamı pişirip soğuttuktan sonra 3 e böldüm. Arasına hazırladığım çikolatalı kremamı sürdüm. Üstünü ve yanlarınıda kremamla sıvadım. Pastamın üstüne ganaj çikolatamı sebze soyacağı ile keserek şekillendirdim. Üzerine sıraladım. Kenarına ise 100 gr bitter çikolatayı pastamın ebadına göre kestiğim yağlı kağıda spatula yardımıyla sürüp hemen pastamın çevresine doladım. Dolapta 1 saat kadar bekletikten sonra kağıdı ayırdım...
Not: Arkadaşlar bu pandispanya çok pratik bir o kadar da lezzetli olmasına rağmen sanırım ıslatmadığımız için pastam kuru olmuştu. Size ıslatmanızı öneririm.

1 Kişi ne demiş?:

Adsız dedi ki...

Hepsi Muhteşem gözüküyor eminim tadlarıda öyledir. Ellerine sağlık...

http://yoreselgidalar.blogspot.com/